[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امکانات کشتی شیراز فرسوده و نیازمند تعمیر است، روزنامه شیراز نوین

استان فارس با داشتن ۲ قهرمان المپیک همچون امید نوروزی و محمدرضا گرایی و کسب چند افتخار بزرگ جهانی و آسیایی یکی از قطب‌های مطرح کشور در رشته فرنگی است. به گزارش ایرنا، محمدرضا غلامی، دارنده مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی ۲۰۲۳ نوجوانان آسیا که اخیراً درقرقیزستان برگزار شد،‌ اظهار کرد:‌ ۱۷ سال سن دارم و کشتی را از ۱۳ سالگی از محله سجاد شیراز با تشویق پدرم که کشتی‌گیر بود، شروع کردم و قهرمان نونهالان ایران شدم.
وی افزود: پس از اینکه قهرمان نونهالان ایران شدم در سال ۲۰۲۲ با کسب مدال برنز آسیا در قرقیزستان نخستین مدال برون‌مرزی را کسب کردم و در همین سال هم در کشور ایتالیا مدال نقره جهان را گرفتم و در سال ۲۰۲۳ هم نشان طلای آسیا را در وزن ۵۵ کیلوگرم بر گردن انداختم.
*چگونه در آسیا طلایی شدم
این کشتی‌گیر نوجوان که الگویش امید نوروزی است از چگونگی گرفتن مدال طلا در آسیا سخن گفت و بیان کرد: برای گرفتن مدال طلا نقشه داشتم و تمرینات سختی را متحمل شدم و در دور نخست با نتیجه هفت بر یک مقابل تاکوما ناکاشیما از ژاپن به برتری دست یافتم و در دور دوم هم سه بر یک از سد مصطفی السعیدی از عراق گذشتم و راهی مرحله نیمه‌نهایی شدم.
وی ادامه داد: در مرحله نیمه‌نهایی در یک کشتی سخت و نزدیک در نهایت با نتیجه چهار بر سه، کوبانیچ آرینوف از قرقیزستان میزبان مسابقات را شکست دادم و برای نخستین بار به فینال راه یافتم و در این مرحله، سوراج هندی را با نتیجه چهار بر سه مغلوب کردم و به مدال طلا دست یافتم.
غلامی اضافه کرد: آرزو و افتخار هر ورزشکاری دست‌یابی به مدال المپیک است و من هم برای رسیدن به آن سخت تمرین خواهم کرد که در رده بزرگسالان بتوانم این افتخار بزرگ را کسب کنم و در المیپک پرچم کشورم را به اهتزاز درآورم.
او گفت: در کشتی فرنگی هرچند اجرای فن محدود است، اما فن سر زیر بغل را دوست دارم و به خوبی آن را اجرا می‌کنم.
این کشتی‌گیر نوجوان بیان داشت: خاطرات زیادی دارم، اما بهترین آن در سال ۲۰۲۳ اتفاق افتاد و توانستم در مرحله نیمه‌نهایی با شکست دادن کوبایج آرینوف قرقیزستانی انتقام شکست سال ۲۰۲۲ را از او بگیرم.
*همدل با کشتی‌گیران، شاگرد کلاس دهم
این کشتی‌گیر شیرازی که شاگرد کلاس دهم است، تأکید کرد: از مسئولان انتظار دارم با کشتی‌گیران فارس که استعداد زیادی دارند، همدل باشند و دست آنها را بگیرند؛ در صورتی که این اتفاق رخ دهد، سایر ورزشکاران تشویق می‌شوند و زمینه حضور بیشتر آنها به ورزش را فراهم می‌کند.
غلامی گفت: پس از کسب مدال طلای آسیا، رئیس هیئت کشتی فارس و اداره کل ورزش و جوانان این استان تقدیر کردند؛ هرچند از سوی فدارسیون کشتی هنوز پاداشی دریافت نکردم.
غلامی تأکید کرد: امکانات کنونی ورزش کشتی شیراز که علاقه‌مندان بیشماری دارد مناسب نیست و قدیمی‌ترین سالن این شهر که تختی نام دارد، فرسوده است و نیاز به بازسازی اساسی دارد، ارتفاع سکوی تشک خانه کشتی امید نوروزی شیراز هم از سطح زمین زیاد است و امکان اینکه کشتی‌گیران آسیب ببینند، وجود دارد برای همین هم این سالن تازه‌تأسیس نیاز به یک‌سری تعمیرات دارد.
اگر به تاریخ این رشته در فارس نگاه کنیم در سال‌های پس از انقلاب، کشتی‌گیرانی همچون امید نوروزی، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن و محمدرضا گرایی، دارنده نشان طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و دیگر کشتی‌گیران همچون برادران نصیری، حمید ریحانی، محمدعلی گرایی، میثم دلخانی، محمدرضا مختاری، حمیدرضا ده‌بزرگی و محمد‌رضا غلامی نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های فراوان در این رشته است؛ به همین دلیل است که فارس قطب کشتی فرنگی ایران محسوب می‌شود، زیرا ۲ نشان طلای المپیک در کارنامه دارد.
گفتنی است، تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا که روزهای ۲۰ و ۲۱ خردادماه سال جاری در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد با کسب چهار مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، پس از چهار سال با ۱۸۸ امتیاز مقتدرانه به‌ عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های قرقیزستان با ۱۷۶ و ازبکستان با ۱۵۱ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی