[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

در باب ضرورت پخش زنده مسابقات داخلی ، روزنامه شیراز نوین

در طول فصل فوتبالی شاهد هستیم که علاوه بر پخش تمامی دیدارهای باشگاه‌های بزرگ فوتبال اروپا و جهان، دیدارهایی که در آنها یکی از لژیونرهای فوتبال کشورمان حضور دارد نیز روی آنتن شبکه‌های سه و ورزش سیما می‌رود؛ گاهی شاهد پخش مسابقات ضبط‌شده هم هستیم.
چنین پوشش گسترده و کاملی، چیزی بود که حدود 20 سال پیش تصورش را هم نمی‌کردیم؛ زمانی که حتی مسابقه بزرگ «ال کلاسیکو» هم به طور زنده پخش نمی‌شد و با تماشای چند ثانیه یا چند دقیقه از مسابقات، آن هم با تأخیر چندساعته و بعضاً چند روزه، حسرت می‌خوردیم که چرا نمی‌توانیم این رقابت‌های جذاب را به صورت هم‌زمان و کامل تماشا کنیم. 
اما حالا علاقه‌مندان به فوتبال آنچنان از تماشای مسابقات سیراب شده‌اند که بعضاً قید تماشای بازی‌های کم‌اهمیت‌تر تیم محبوبشان را هم می‌زنند تا بتوانند به امورات دیگر خود بپردازند! بنابراین تفاوت نسبت به دو یا سه دهه گذشته از زمین تا آسمان است.
در چنین فضایی و با توجه به دست باز صداوسیما برای پوشش دادن مسابقات ورزشی در چند شبکه(به خصوص شبکه تخصصی ورزش) جای سؤال است که چرا مسابقات ورزشی در کشور خودمان به نحو مطلوبی پوشش داده نمی‌شود؟ به‌جز مسابقات لیگ برتر که اکثریت قریب به اتفاق آنها از طریق شبکه‌های سراسری یا استانی به طور زنده پخش می‌شود، آیا برای سایر رده‌ها و دسته‌ها این شایستگی یا حتی ضرورت وجود ندارد؟
پخش زنده مسابقات رده‌های پایه از شبکه‌های تلویزیونی یا حتی رادیویی، چقدر می‌تواند در افزایش انگیزه بازیکنان مؤثر باشد و چقدر می‌تواند به نظارت بهتر و بیشتر بینجامد و مشکلات و حتی فسادها را کاهش دهد؟
قطعاً هرچه نظارت بیشتر باشد، مشکلات کمتر خواهد شد و پخش زنده رقابت‌ها به بهترین نحو می‌تواند مشکلات را نمایان کرده و به رفع آن بینجامد.
در مسابقات فوتبال لیگ‌های یک، دو و سه کشور نیز این معضلِ نظارت ناکافی به شدت احساس می‌شود و چه شبکه‌های سراسری و چه شبکه‌های استانی، می‌توانند علاوه بر ایجاد انگیزه در بین اهالی فوتبال به بهبود کیفیت رقابت‌ها هم کمک کنند.
همین روند را می‌توان در رشته‌های دیگر ورزشی هم در پیش گرفت و با توجه به محبوبیت تماشای ورزش در بین مردم، مخاطبان برنامه‌های صداوسیما هم از آنچه امروز می‌بینیم، فراتر خواهد رفت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی