[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

خداحافظی احتمــالــی با مدافع گرج، روزنامه شیراز نوین

احتمال جدایی مدافع باتجربه و گرجستانی تیم پرسپولیس از جمع سرخ‌پوشان پایتخت وجود دارد. به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس در حالی فصل گذشته توانست به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند که شاگردان یحیی گل‌محمدی در فاز دفاعی عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشتند و با دریافت 13 گل توانستند صاحب عنوان برترین خط دفاعی شوند. اتفاق مهم در خط دفاعی پرسپولیس، تغییر و تحولاتی بود که یحیی گل‌محمدی در قلب خط دفاعی سرخ‌پوشان در نقل‌وانتقالات تابستانه فصل گذشته ایجاد کرد و بازیکنانی مانند مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی به ترکیب دفاعی پرسپولیس اضافه شدند.
پورعلی‌گنجی و گولسیانی فصل موفقی را در کنار یکدیگر گذراندند؛ به‌ویژه مدافع گرجستانی سرخ‌پوشان پایتخت که نه‌ تنها در فاز دفاعی عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشت، بلکه در خط حمله هم به کمک پرسپولیسی‌ها آمد و بررسی کارنامه گیورگی گولسیانی نشان می‌دهد که او در فصل اخیر توانسته هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی در ترکیب تیمش مؤثر حاضر شود و 10 گل زده در کارنامه او به چشم می‌آید که آماری جالب ‌توجه برای یک مدافع میانی است.
گیورگی گولسیانی فصل گذشته با قراردادی دوساله به شکل مشروط به پرسپولیس پیوست و شرایط او برای حضور در دومین فصل پیاپی در جمع سرخ‌پوشان پایتخت نامشخص است. در این زمینه گفته می‌شود که اختلاف به ‌وجود آمده میان گولسیانی و مسئولان باشگاه پرسپولیس در زمینه مسائل مالی است و این احتمال وجود دارد که به ‌واسطه قوانین جدید وضع‌شده، گولسیانی حاضر به ادامه همکاری با سرخ‌پوشان پایتخت نباشد و بند تمدید قراردادش را فعال نکند.
کنعانی‌زادگان هم در راه است!
یحیی گل‌محمدی با توجه به حضور پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی و البته لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید، به دنبال آن است تا خط دفاعی تیمش را بیش از پیش تقویت کند. همین مسئله باعث شد تا سرمربی پرسپولیس برای حضور در فصل آینده به دنبال جذب یک مدافع ملی‌پوش باشد و در فهرست یحیی گل‌محمدی نام محمدحسین کنعانی‌زادگان به چشم می‌خورد؛ مدافعی که قراردادش با الاهلی قطر به پایان رسیده و به دنبال انتخاب تیم جدیدش است و در روزهای گذشته مذاکرات اولیه میان او و مدیران باشگاه پرسپولیس انجام شده است.
کنعانی‌زادگان حضور در خارج از فوتبال ایران را هم همچنان در اولویت خود دارد، اما گفته می‌شود که با توجه به عدم دریافت پیشنهادات مناسب، او در آستانه توافق با پرسپولیس قرار دارد. البته که هنوز طرفین به توافق مالی نرسیده‌اند، اما رایزنی‌ها در حال انجام است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمالاً او در فصل جدید در جمع سرخ‌پوشان پایتخت کارش را دنبال خواهد کرد تا دوباره شانس حضور در پرسپولیس را به ‌دست آورده باشد.
آینده مبهم گولسیانی در پرسپولیس
گل‌محمدی در شرایطی درخواست جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان را مطرح کرده که امیدوار بود در فصل جدید بتواند از حضور این مدافع باتجربه و ملی‌پوش در کنار مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی استفاده کند. در این میان، پورعلی‌گنجی قطعاً در فصل آینده در جمع سرخ‌پوشان پایتخت حضور خواهد داشت، اما شرایط برای حضور گولسیانی نامشخص است و گفته می‌شود که این مدافع باتجربه اهل گرجستان همچنان بر سر مسائل مالی با پرسپولیسی‌ها به توافق نرسیده است.
گولسیانی ساعتی پیش در صفحه اینستاگرامی خود درباره آخرین وضعیت حضورش در پرسپولیس توضیح داد: «به دلیل علاقه زیاد، تصمیم گرفتم یک به ‌روز رسانی کوچک از وضعیت فعلی انجام دهم. چند روز پیش باشگاه از من در مورد شرایطم سؤال کرد و من برای تمدید قرارداد، نامه پیشنهادی نهایی را به باشگاه داده و اعلام کردم که وضعیت مالی فعلی باشگاه در نظر گرفته شده است. همچنان منتظر پاسخ باشگاه هستم. من همه پیشنهادات خارجی دیگر را هم موقتاً به حالت تعلیق درآورده‌ام، زیرا پرسپولیس برای من یک اولویت، افتخار و فراتر از یک تیم است».
مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا اختلاف به ‌وجود آمده را برطرف کنند و طبق خواسته یحیی گل‌محمدی، هم گولسیانی را حفظ کنند و هم کنعانی‌زادگان را به فهرست خود اضافه کنند، اما گفته می‌شود با توجه به ممنوعیت امضای قرارداد دلاری و یورویی، این مسئله چالش ‌برانگیز شده است. پرسپولیسی‌ها به دنبال آن هستند تا با ارز درهم با گولسیانی توافق کنند، اما در این زمینه، مدافع گرجستانی موافقت خود را اعلام نکرده و همین مسئله باعث شده تا آینده گولسیانی در پرسپولیس مبهم باشد؛ هرچند که یحیی گل‌محمدی امید دارد برای فصل جدید هم مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی را در فهرست خود داشته باشد و هم اینکه مدیران باشگاه موفق شوند با محمدحسین کنعانی‌زادگان به توافق برسند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی