[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مفاخر فارس در جایگاه تکریم ، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز، با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد گفت: دولت سوئد باید این جسارت و توهین را جبران کند یا پای تمام تبعات آن بایستد. این عمل ناپسند و مورد نفرت و انزجار است.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز افزود: این نادانی دولت سوئد بود و نباید این کار را انجام می‌دادند و این جسارت را می‌کردند.
وی ادامه داد: آنچه مسلم است، این است که این کار زشت و نازیبا از نظر همه مسلمانان و امت اسلام محکوم بوده و موردتنفر همه مسلمانان است. روز چهارشنبه یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند. 
امام‌جمعه شیراز، با اشاره به وجود بزرگان بسیاری در استان فارس و شهر شیراز گفت: این بزرگان نباید به فراموشی سپرده شوند و برای زنده نگه‌داشتن نام آنها باید یک دبیرخانه دائمی تشکیل شود. آیت‌الله دژکام افزود: بعضاً به نظر می‌رسد که به‌خاطر اینکه شیراز از این چهره‌های نورانی زیاد دارد، گاهی به خاطر تعدد یک مظلومیتی برای آنها پیدا می‌شود.
وی اظهار کرد: بنابراین تشکیل این دبیرخانه دائمی برای اینکه بتوانیم حق همه آنها را به جا آوریم و همه آنها را به نوبت معرفی کنیم، ضروری است.
آیت‌الله دژکام گفت: دسترسی مردم به حرم مطهر شاهچراغ(ع) با مشکل مواجه است و این مطلب را سال‌هاست که مطرح می‌کنیم و کسی هم نیست که متوجه نباشد.
وی ادامه داد: کم‌لطفی‌هایی می‌شود که علت آن را مدیران استان باید جست‌وجو کنند، اما مطمئن هستم که مسئولان شهرداری و شورای شهر الان عزمشان این است که این کارها را بکنند، اما باید حرکتی هم انجام دهند؛ چراکه زمان به‌سرعت طی می‌شود. امام‌جمعه شیراز، همچنین از شهرداری شیراز و معاونت فرهنگی شهرداری خواست که در اعیاد مختلف از جمله عید غدیر پیش رو شهرآرایی کند. وی افزود: البته بعضاً اقداماتی در این زمینه می‌شود و هزینه‌هایی صرف می‌شود اما در معرض دید نیست و باید در این زمینه نیز دقت شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی