[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

توسعه تداوم دارد، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز با همراهی جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان، رؤسای سازمان‌ها و مدیران کل شهرداری این کلان‌شهر در روز عید قربان از پنج پروژه‌ عمرانی، خدماتی و سرمایه‌گذاری بازدید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی با همراهی جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان، رؤسای سازمان‌ها و مدیران کل این کلان‌شهر در روز عید قربان از پنج پروژه‌ عمرانی، خدماتی و سرمایه‌گذاری بازدید کرد.
فاز دوم ۳۰متری مرحوم حاج عزت‌‌اله فهندژ سعدی و پایانه سعدی نخستین مقصدهای مدیریت شهری بودند که شهردار کلان‌شهر شیراز در این راستا اظهار کرد: فاز اول این پروژه با توجه به محدودیت عرض معابر و کوچه‌های شهرک سعدی، در اسفندماه سال گذشته بین آرامگاه سعدی و ۴۵ متری فشار قوی بعد از تونل به بهره‌برداری رسید.
به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز، در فاز دوم باید پیاده‌روهای آن فضاسازی شوند که در مسیر این پیاده‌روها، ستون‌های متعدد برق وجود دارد که برچیده و سامان‌دهی می‌شوند.
اسدی به اتخاذ تصمیمات راهبردی در این مورد تأکید و‌ با اشاره به بازدید صورت‌گرفته از پایانه سعدی بیان کرد: این پایانه به مردم برای مسیر شهرستان‌های خرامه، مرودشت و زرقان خدمات ارائه می‌کند.
بنا به اظهار شهردار کلان‌شهر شیراز، وسایل نقلیه‌ خدمات‌دهنده در این مسیرها به‌صورت متفرقه و بعضاً در ترمینال شهید کاراندیش مستقر هستند که با بهره‌برداری این پایانه، سامان‌دهی می‌شوند.
او گفت: علاوه بر این موضوع، اتوبو‌س‌های خط واحد شهری با بهره‌برداری این پایانه، جای مشخصی خواهند داشت.
اسدی عنوان کرد: برای اتمام این پروژه، هم نیاز به کار عمرانی و هم تملکی وجود دارد که تصمیمات لازم در این مورد اتخاذ شد. نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز که در این بازدید حضور داشت، پروژه محور مرحوم حاج عزت‌اله فهندژ سعدی را پروژه‌ای فاخر و ارزشمند دانست. مصطفی کیانی رحیمی تصریح کرد: این پروژه در حوزه‌ای که پیرامون محدوده و فرصت‌های گردشگری بود، بسیار اثربخش و کارآمد است و به این منطقه عموماً کمتر برخوردار، ارزش‌افزایی مؤثری ایجاد کرده است.
این عضو پارلمان شهری بیان کرد: نیاز است در فاز دوم پروژه با تصمیمات مدیریتی، تسهیلگری اتفاق بیفتد که طی بازدیدهای صورت‌گرفته این موضوع رقم خورد و امید است به‌زودی این پروژه ارزشمند تکمیل و تقدیم مردم شود‌.
او درباره پایانه سعدی نیز اظهار کرد: بر حسب نیازی که در شهرک سعدی برای احداث یک پایانه مسافربری وجود دارد، بازدیدی انجام شد و مستحدثاتی از قبل وجود داشت که نیاز بود تصمیمات کلان در آن انجام شود تا هرچه سریع‌تر این فرصت را به فعل درآورده و تقدیم مردم کنیم.
نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نیاز بود تملکاتی در این منطقه اتفاق بیفتد و درواقع تسهیلگری و بازنگری طراحی‌ها انجام و تصمیمات همسو با پروژه انجام شود که با درایت همکاران در حوزه مدیریت شهری این اتفاق انجام و به‌زودی شاهد خدمت‌رسانی به شهروندان خواهیم بود.
کیانی ‌رحیمی با اشاره به درایت شهردار و تصمیماتی که در این کانون پرخطر ترافیکی گرفته شد، تصریح کرد: هرچند مسئولیت مستقیم این موضوع برعهده شهردار نبود، اما با این تصمیمات و تکمیل مسیر محور خرامه- شیراز اتفاق مبارکی در این منطقه خواهد افتاد‌.
عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۳ شهرداری نیز درباره پروژه ۳۰متری مرحوم حاج عزت‌اله فهندژ سعدی اظهار کرد: این پروژه باعث گشایش بسیار خوبی در این منطقه شده است؛ به‌خصوص سنگ‌فرش شدن آن و در ادامه فضای زیبایی برای مردم شهرک سعدی ایجاد و این مسیر از جنب آرامگاه سعدی به بولوار شهید وفایی متصل خواهد شد.
محمدرضا هاجری با اشاره به بازدید پایانه سعدی، به رکود چندین‌ساله این پروژه و هزینه‌هایی که برای تملک و ساخت این پروژه انجام‌ شده، اشاره و اظهار امیدواری کرد: این موضوع سریع‌تر به سرانجام رسیده و حمل‌ونقل مربوط به خرامه و مرودشت ازطریق زیباشهر و جاده خرامه، انجام و تردد در سطح شهر کاسته شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: طراحی خروجی شهرک سعدی و اتصال آن به جاده خرامه، اقدامی مناسب است که یک طرف به زیباشهر و طرف دیگر به خرامه خواهد بود و تصادف در این جاده و محور به حداقل 
خواهد رسید.
شهردار منطقه ۳ شیراز به جایگاه رفیع شیخ اجل سعدی شیرازی اشاره و بیان کرد: با توجه به اهمیت آرامگاه سعدی و لزوم سامان‌دهی و زیبایی‌بخشی به اطراف این اثر ارزشمند تاریخی‌فرهنگی و همچنین به‌منظور جذب هرچه بیشتر گردشگر و بالابردن کیفیت زندگی مردم در شهرک سعدی، پروژه فضای شهری و محور گردشگری شهید حاج عزت‌الله فهندژ سعدی را در ضلع شرقی آرامگاه به‌صورت سنگ‌فرش اجرا کرده‌ایم.
غلامرضا شهریاری ادامه داد: در حال حاضر عملیات زیباسازی جداره‌های این محور در دست اجراست و قطعاً با اجرای دیگر طرح‌ها نظیر احداث چندین آب‌نما، مبلمان شهری و فضای سبز در طول این مسیر، شهروندان شیرازی و گردشگران داخلی و خارجی ضمن مشاهده فضایی مطلوب و زیبا در اطراف آرامگاه سعدی، مراجعه بیشتری به این مکان تاریخی فرهنگی خواهند داشت.
او همچنین بر ضرورت احداث ۴۵متری انتهای خیابان نارنجستان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این بخش از مسیر در حریم شهر و در حوزه اداره راه است، اما به منظور فراهم کردن زمینه رفاه و آسایش شهروندان و ارائه خدمات مطلوب به آنها، شهرداری منطقه ۳ در تلاش برای تعریض این مسیر و احداث ۴۵متری انتهای خیابان نارنجستان به سمت جاده خرامه است.
شهردار منطقه ۳ شیراز افزود: در این راستا تملک‌هایی انجام شده و همچنان در دست انجام است و تلاشمان بر این است که ظرف یک سال آینده این مسیر را بازگشایی کنیم تا با تعریض آن دسترسی راحت شهروندان خصوصاً شهروندان شهرک سعدی به محور اصلی جاده خرامه فراهم شود.
شهریاری همچنین به عملیات تکمیلی پایانه انتهای خیابان نارنجستان اشاره و اظهار کرد: پس از سال‌ها توقف در عملیات اجرایی این پایانه، با درایت و توجه شهردار شیراز عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز در ادامه بازدید عیدانه، به بازار بزرگ پروتئین در خیابان کارگر رفته و از نزدیک این بازار را مورد بازدید قرار دادند.
شهردار کلان‌شهر شیراز در این بازدید اظهار کرد: این پروژه در سال‌های قبل شروع شده و امروز در مرحله ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد.
بنا به اظهار این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز، بازار پروتئین با این وسعت و طرح در کشورمان بی‌نظیر است.
اسدی گفت: این بازار برای سامان‌دهی صنوف عرضه‌کننده مواد پروتئینی، صیفی و لبنی است.
او بیان کرد: این پروژه علاوه بر بازار پروتئین، خدمات رفاهی نظیر رستوران، پارکینگ و شهربازی نیز دارد که امید است در چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد‌.
تقاطع‌های در حال ساخت «رحمت- قائم» و «رحمت- سفیر» آخرین مقصد بازدید عیدانه تیم عمرانی، اقتصادی، حمل‌ونقل و ترافیکی و معماری و شهرسازی مدیریت شهری شیراز بودند.
شهردار کلان‌شهر شیراز در این راستا اظهار کرد: دستگاه حفار کار خود را آغاز کرده و تلاشمان را انجام می‌دهیم تا این پروژه‌ها تا پایان سال آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسند.
اسدی با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی با موانع متعددی مواجه هستیم، گفت: علاوه بر مسائل مالی، جابه‌جایی تأسیسات، برق، فاضلاب، فیبر نوری، گاز، مخابرات و تملک املاک در مسیر را نیز داریم که شهرداری با وجود همه این مسائل و موانع، مصمم به بهره‌برداری و افتتاح این پروژه‌ها یکی پس از دیگری است.
این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز تصریح کرد: هیچ پروژه تعطیل یا نیمه‌تعطیلی در شهرداری شیراز وجود ندارد و همه ارکان شهرداری شیراز با اهتمام و یکدلی در خدمت شهروندان هستند.
نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این راستا بیان کرد: نیازمندی‌هایی در حوزه تأسیسات این تقاطع‌ها وجود دارد که با تصمیم‌گیری و ارتباطات بین‌دستگاهی مجموعه شهرداری شیراز و وزارت نیرو، این پروژه‌ها سر موعد به همشهریان 
تحویل شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی