[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

باید جریان‌سازی فرهنگی در کشور شکل بگیرد، روزنامه شیراز نوین


معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس تأکید کرد: باید جریان‌سازی فرهنگی در کشور شکل بگیرد. اینکه هرکسی در گوشه‌ای اقدام خودجوش انجام دهد، کافی نیست.
سیدمحمد حسینی در جلسه ستاد مردمی‌سازی دولت در استان فارس، گفت: امسال در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ یک درصد از بودجه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی به کار فرهنگی اختصاص داده شده که آیین‌نامه آن نیز هفته گذشته در دولت تصویب شده است.
به گزارش روابط‌عمومی استانداری فارس، حسینی با یادآوری اینکه در این حوزه گروه‌ها و مؤسسات مردمی بهترین افرادی هستند که می‌توانند پیشنهاد دهند و مجری فعالیت‌های فرهنگی باشند، گفت: به جای اینکه همیشه کارها را دولتی کنیم، گروه‌های مردمی باید پای کار بیایند.
معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس ادامه داد: باید جریان‌سازی فرهنگی در کشور شکل بگیرد؛ اینکه هرکسی در گوشه‌ای اقدام خودجوش انجام دهد کافی نیست؛ چراکه دشمنان، بدخواهان و معاندان اتاق فکر دارند و به‌صورت متمرکز کاری را دنبال می‌کنند و ما باید با یکدیگر تعامل و همراهی داشته باشیم تا بتوانیم اثرگذار باشیم.
حسینی در ادامه به جایگاه استان فارس در عرصه فرهنگ و هنر اشاره و اظهار کرد: نام فارس از گذشته با فرهنگ و هنر آمیخته بوده و انتظار از این استان زیاد است. شخصیت‌هایی مثل حافظ و سعدی، فرهنگ ایرانی را جهانی کردند و این استان امروز نیز باید پیشگام و الگویی برای سایر استان‌ها باشد. او عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه بحث اقتصاد، فرهنگ و علم را جزو اولویت‌ها مطرح کردند؛ درست است در مقطعی به دلیل مشکلات مردم، در نام‌گذاری سال تمرکز بر مسائل اقتصادی است، اما معنای آن بی‌توجهی به فرهنگ نیست. او با بیان اینکه فرهنگ می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را کاهش دهد، افزود: به عنوان مثال فرهنگ کار در کشور ما معیوب است. بعضی از استان‌ها می‌گویند نیروی کار و ماهر می‌خواهیم اما کسی حاضر نیست کار کند؛ لذا باید در بسیاری از حوزه‌ها تحول ایجاد شود و نیاز به فرهنگ‌سازی در بسیاری از حوزه‌ها داریم.
معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس تأکید کرد: مدیران ما باید نگاه فرهنگی داشته باشند و با آموزش، مهارت لازم را برای نقش‌آفرینی در این عرصه به دست آورند.
حسینی با تأکید بر اینکه دولت به فعالیت گروه‌های جهادی در نقاط مختلف کشور اعتقاد دارد، یادآور شد: امروز با بهره‌گیری از ظرفیت این گروه‌ها، کارهای بزرگی در حال انجام است. او به بحث آمایش سرزمین اشاره کرد و افزود: باید به سمت اجرای عدالت و محرومیت‌زدایی در کشور حرکت کنیم و یکی از رویکردهای سفرهای استانی همین مسئله است. معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس ادامه داد: تلاش دولت این است که بتواند به سمت برقراری عدالت حرکت کند.
حسینی خاطرنشان کرد: این دولت تنها دولتی بوده که از روز اول برمبنای سند تحول فعالیت کرده و گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است. ما ضعف‌ها و کاستی‌ها را می‌دانیم و بین مردم هستیم و در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی‌داریم.
معاون رئیس‌جمهوری در امور مجلس همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری افزود: باید با کار جهادی و خدمت به مردم و تبیین درست دستاوردها، زمینه را برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی