[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اهانت به قرآن ظلم به آزادی و انسانیت است، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
هم‌زمان با ایام دهه ولایت و امامت، اولین محفل ویژه انس قرآن و ولایت وزارت نیرو در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی با حضور قاریان برتر کشوری و اساتید بین‌المللی قرائت قرآن کریم برگزار شد.
این مراسم با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، جمعی از مدیران ارشد وزارت نیرو در استان فارس با همراهی اساتید و قاریان برجسته قرآن کریم و اصحاب رسانه برگزار شد.
در این مراسم رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد، گفت: تمام دنیا باید بدانند که سوزاندن کتاب آسمانی قرآن ظلم به آزادی، انسانیت و دیانت است.
مهدی قبادی، صبح شنبه ۱۰ تیرماه در محفل انس با قرآن این وزارتخانه در استان فارس، ضمن اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد، گفت: هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد با اعطای مجوز رسمی قرآن‌سوزی به افراطیون رخ داد که تمام دنیا باید بدانند که سوزاندن کتاب آسمانی قرآن ظلم به آزادی، انسانیت و دیانت است.
وی با بیان اینکه دولت‌های غربی پشت آزادی سنگر گرفته‌اند، گفت: آزادی در حقیقت امر مقدسی است اما نباید تفسیر غلط دست‌مایه رفتار بد شود؛ لذا با سوزاندن قرآن کریم به اسم آزادی، لطمه‌ای به قرآن وارد نمی‌شود؛ بلکه روز به روز جایگاه کلام الهی در بین جهانیان عزیز‌تر خواهد بود.
قبادی افزود: متأسفانه رفتار غلط خودشان را در راستای اسلام‌ستیزی با سوزاندن قرآن دوباره تکرار کردند، در صورتی که درصد زیادی از مردم دنیا با قرآن مأنوس هستند و با کلام وحی زندگی می‌کنند.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با اشاره به اینکه کشور‌های پشتیبان هتک حرمت قرآن جز ظلم به آزادی هیچ دستاوردی نخواهند داشت، گفت: به برکت قرآن، انقلاب اسلامی و تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی دارند، وزارت نیرو مفتخر است که نتایج ارزنده‌ای با راه‌اندازی مرکز قرآن و عترت این وزارتخانه طی یک سال گذشته کسب کند.
وی با بیان اینکه بیش از ۶هزار و ۵۰۰ نفر در مسابقه قرآن وزارت نیرو شرکت کردند، بیان کرد: این وزارتخانه از سوی شورای عالی مسابقات قرآنی به عنوان دستگاه اجرایی برتر کشور شناخته شده است و در دهه ولایت برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی محافل قرآنی در صنعت آب و برق کشور انجام شده است.
قبادی تأکید کرد: در ترویج قرآن کریم که نسخه شفابخش و درمان درد‌های جامعه ما نظیر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... است، با برپایی محافل قرآنی، مصمم خواهیم بود.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو برنامه‌های قرآنی پیش ‌روی این وزارتخانه را مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا جشنواره فرزندان وزارت نیرو طراحی شده و آمار ثبت‌نام از مرز ۳هزار نفر گذشته و این رویداد ۲۱ تیر ماه در تمامی استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه جامع ترویج قرآن و عترت در وزارت نیرو تدوین شده است، افزود: در شورای فرهنگی وزارت نیرو مصوب شد که کرسی‌های تلاوت قرآن کریم ماهیانه توسط تمامی زیرمجموعه‌های وابسته وزارت نیرو برگزار شود.
در این محفل قرآنی، کلام وحی توسط قاریان بین‌المللی وحید نظریان و حاج مهدی غلام‌نژاد تلاوت شد و در ادامه گروه تواشیح طه به هنرنمایی پرداختند.
در حاشیه این محفل، «کارگاه سبک زندگی قرآنی» همراه با موضوعاتی نظیر خانواده در قرآن و درمان افسردگی از دیدگاه قرآن کریم توسط روان‌شناس مجید محمودیان برگزار شد و تلاوت دسته‌جمعی توسط خانوادگی استاد غلام‌نژاد زینت‌بخش این محفل نورانی بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی