[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سیاست را گفت‌وگومحور کنیم ، روزنامه شیراز نوین

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد دیپلماسی پارلمانی می‌تواند به‌عنوان مکمل سیاست خارجی کشورمان نقش اثرگذاری در تشکیل مجمع گفت‌وگو و همکاری با مشارکت همه کشورهای خلیج فارس داشته باشد.به گزارش شیرازنوین به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی در خصوص اهمیت اجرایی کردن ایده تشکیل مجمع گفت‌وگو و همکاری با مشارکت همه کشورهای خلیج فارس، گفت: امروزه شاهد فصل نوینی از اجرای سیاست خارجی توسط جمهوری اسلامی هستیم و بر این اساس مشاهده می‌شود که وزیر امور خارجه کشورمان دیدارها و رایزنی‌های متعددی با کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس داشته است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع مقامات کشورمان در حوزه دیپلماسی تلاش کرده‌اند با رفع موانع و تسهیل امور، زمینه اجرای همکاری‌های مشترک دوجانبه و چندجانبه میان همسایگان جنوبی و ایران را رقم بزنند که امری قابل تأمل است.
وی با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اشتراکات مختلف فرهنگی و... هستند و بخش مهمی از جهان اسلام را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: بر این اساس تشکیل مجمع گفت‌وگو و همکاری با مشارکت همه این کشورها می‌تواند به شکل‌گیری نظمی نوین در منطقه و ایجاد پیمان‌های منطقه‌ای کمک کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن یادآوری اینکه اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک به همدیگر گره خورده است، افزود: بیشترین میزان انرژی دنیا از خلیج فارس تأمین می‌شود؛ از این رو کشورهای واقع در این منطقه باید برای جلوگیری از هر نوع تنش و اختلاف، با همدیگر روابط نزدیک و منسجمی داشته باشند.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره آماده بوده برای ارتقای روابط با همسایگان پیشگام باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا دیپلماسی پارلمانی نیز می‌تواند به عنوان مکمل سیاست خارجی کشورمان نقش اثرگذاری را ایفا کند؛ لذا مجلس یازدهم برای تحقق محورهای دیپلماسی عمومی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی