[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کنترل ترافیک مهر ، روزنامه شیراز نوین

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با بیان اینکه ترافیک سنگین شیراز در سال تحصیلی گذشته چنان بود که به نظر می‌رسید شهر یا مدیر ندارد یا جای مدیر باکفایتی در شهر خالی است، گفت: مدیران متولی از هم اکنون برای پیشگیری از ترافیک ناشی از تعطیلی مدارس در سال تحصیلی پیش رو چاره‌اندیشی کنند.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، علی فاتحی شنبه در نشست با همیاران مهربان ترافیک شیراز بر اهمیت موضوع ترافیک و تأثیر آن بر جسم و روان مردم تأکید کرد و افزود: موضوع ترافیک شهری مقوله‌ای بسیار حائز اهمیت است که تأثیر مستقیمی بر جسم و روان مردم می‌گذارد؛ تا آنجا که می‌تواند به عنوان یک مسئله امنیتی نیز لحاظ شود.
فاتحی ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های امنیت روانی جامعه، روان بودن حمل و نقل ترافیک به خصوص در سطح شهر و کلان شهرهایی چون شیراز است.
وی به ترافیک سنگین شهری در سال تحصیلی گذشته در برخی از خیابان‌های شیراز اشاره کرد و یادآور شد: ترافیک سنگین در سال تحصیلی گذشته چنان بود که به نظر می‌رسید شهر یا مدیر ندارد یا مدیر باکفایتی در شهر نیست؛ چون مدیریت شهری و استانی نتوانسته بود قبل از شروع سال تحصیلی برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد و این موضوع ترافیک‌های سنگینی ایجاد کرد و موجب شد تا بسیاری از شهروندان ساعت‌ها در ترافیک بمانند.
وی ابراز امیدواری کرد که مدیران متولی هم اکنون برای پیشگیری از ترافیک ناشی از تعطیلی مدارس در سال تحصیلی پیش رو چاره‌اندیشی کنند.
معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری فاری بیان کرد: بسیاری از مواقع دولت به معنای عام کلمه فارغ از هر جناح و وابستگی یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند برخی از امور را به درستی انجام دهد و اینجاست که مردم باید خود ورود کنند و برخی از امور را در دست بگیرند.
وی افزود: باید به سمت و سوی مردم گام برداریم؛ اداره مشارکت‌های مردمی که در ذیل اداره معاونت پیشگیری از جرم دادگستری قرار دارد، موظف است خود به سراغ مردم برود و از آنها بخواهد تا به مجموعه اداری کمک و یاری رسانند؛ چون ایمان داریم هرجا مردم حضور دارند، کارها بهتر انجام شده است.
فاتحی تأکید کرد: خدمت به مردم و مشارکت دادن مردم در امور جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است. معاون قضایی و اجتماعی دادگستری فارس گفت: نهادهای مردمی بر اساس اختیارات قانونی خود می‌توانند کم‌کاری مدیران را گزارش دهند و در جهت رفع مشکلات مردم حرکت نمایند.
فاتحی از مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز خواست تا با ارائه دستاوردهایی که از حضور همیاران مهربان ترافیک در شهر شیراز حاصل شده و با ورود میدانی معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دادگستری علاوه‌بر پشتیبانی از همیاران در جهت رفع نواقص احتمالی و استفاده بهتر از این ظرفیت گام مؤثری برداشته شود.
وی با اشاره به انتخاب دستگاه قضایی فارس به عنوان دستگاه برتر کشور، بر ظرفیت استان فارس و شهر شیراز تأکید کرد و گفت: می‌توان با اصلاح برخی از رفتارها در بین مدیران، به جای این‌که زمان زیادی از جلسات را صرف تملق و تشکر از خدمات انجام شده مدیرانی کنیم که وظیفه خود را انجام داده‌اند، به بیان ضعف آن مدیر یا سازمان بپردازیم.
وی افزود: امروز سازمان‌ها و مدیران ما نیاز به تعریف و تمجید ندارند و بیشتر نیازمند تعمیر هستند و باید ایراد و نقص‌های موجود را بررسی و رفع کرد.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز نیز گفت: پلیس راهور در تمام طول خدمت همیاران مهربان ترافیک همراه و همگام با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز بوده است.
سید عبدالرضا دستغیب افزود: مجمع از ۹ سال پیش تاکنون، فعالیت خود را در ۲ مقوله ساخت‌وساز شهری و فرهنگی آغاز کرده و به رغم تقدم شهرسازی بر فرهنگ‌سازی در نام مجمع، این مجمع، فرهنگ‌سازی را بر شهرسازی مقدم شمرده است.
وی تأکید کرد: با مردم کار کردن، معجزه است و اگر مسئولان به دنبال گذر از معضلات فرهنگی و اجتماعی هستند، باید در عمل به مردم رجوع کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی