[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

زیرساخت‌ها تقویت می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

سفیر جمهوری صربستان در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیران اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز بر آینده‌ روشن مراودات اقتصادی با مدیریت شهری در قالب سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مشترک تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سفیر جمهوری صربستان در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیران اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز، بر آینده‌ روشن مراودات اقتصادی با مدیریت شهری در قالب سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مشترک تأکید کرد.
 دراگان تئودورویچ در این دیدار که با هدف معرفی فرصت‌های کلان سرمایه‌گذاری شهر شیراز و رایزنی‌ در خصوص مشارکت‌های اقتصادی صورت گرفت، بر ظرفیت‌های گردشگری شهر شیراز تأکید و اظهار کرد: به هر نقطه از این شهر که نگاه می‌کنم، زیبایی و جذابیت‌های بسیار می‌بینم که این نعمت، فرصتی بزرگ برای جذب گردشگر به شیراز است.
او در خلال سخنانش، ایران را کشور و شیراز را شهر دوم خود خواند و گفت: من با شیراز آشنایی نسبتاً کاملی دارم و می‌دانم که این شهر به لحاظ تاریخی، فرهنگی و حتی علمی به‌خصوص در حوزه پزشکی، جزو شهرهای مطرح است و می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک در این زمینه‌ها همکاری‌هایی داشته باشیم.
 سفیر جمهوری در جمهوری اسلامی ایران صربستان گفت: گزارش این جلسه و جزئیات فرصت‌های ارائه شده، به شهر نووی‌ساد که فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های اقتصادی انجام داده و در همین سفر نیز با شیراز توافق‌نامه اقتصادی را به صورت برخط امضا کرده، ارسال خواهد شد.
در این گفت‌و‌گوی کاری و دوستانه، بیش از ۱۴ فرصت کلان سرمایه‌گذاری در شیراز معرفی شد که از جمله آنها می‌توان به پروژه‌های پردیس پارس (گود سیمان)، پردیس بعثت، پارک آبی، شهربازی، تله‌کابین و باغ بزرگ پرندگان اشاره کرد که رویکرد گردشگری دارند.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی مجموعه مدیریت شهری شیراز، تقویت زیرساخت‌های شیراز در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری درمان و سلامت است.
علیرضا اسکندری با بیان این مطلب که شیراز قطب گردشگری پزشکی جنوب کشور است، گفت: طی سال‌های اخیر، شهر شیراز مقصد گردشگری سلامت، درمان و نقاهت گردشگران بسیاری از کشورهای خارجی و به خصوص کشورهای عرب‌زبان حوزه خلیج فارس بوده است.
او تأکید کرد: با وجود چنین ظرفیت‌هایی، آماده همکاری و مشارکت با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خارجی به خصوص کشور صربستان هستیم و امیدواریم مراودات و ارتباطات دوسویه از طریق دفتر بازرگانی و نمایندگی وزارت امور خارجه ایجاد و تقویت شود. معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز نیز با اشاره به چشم‌انداز اقتصادی شیراز، گفت: مجموعه مدیریت شهری طی دو سال گذشته تلاش‌های بسیاری در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی و افزایش مشارکت‌های اقتصادی با شرکت‌ها، هلدینگ‌ها و فعالان اقتصادی خارجی انجام داده است.
حمیدرضا اسماعیلی خاطرنشان کرد: نتیجه این تلاش‌ها، عقد قرارداد ساخت بزرگ‌ترین آکواریوم کشور در شهر شیراز توسط شرکت سرمایه‌گذاری از کشور ترکیه بود که ماه گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد. او ضمن معرفی برخی فرصت‌ها و بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری در شیراز، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و نقاط قوت جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی شیراز، رویکرد اصلی مدیریت شهری، تمرکز بر حوزه گردشگری است، اما فرصت‌های مناسبی نیز در زمینه‌های دیگر نظیر حمل‌ونقل، هوشمندسازی و فناوری ارتباطات نیز وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به توسعه خطوط مترو شیراز و راه‌اندازی تراموا اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی