[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گوینده‌ای که با شب به‌خیر کوچولو معروف شد ، روزنامه شیراز نوین

مریم نشیبا، گوینده قدیمی رادیو می‌گوید: وقتی سوار تاکسی می‌شوم و راننده صدایم را می‌شنود، افتخار می‌کنم به خودم که مرا سریع می‌شناسند. این صدای نام‌آشنای کودکان تنها انتظارش از مسئولان تلویزیون و رادیو این است که به خواسته‌های مردم توجه کنند و به زیرمجموعه‌هایشان نزدیک‌تر 
شوند.
مریم نشیبا، گوینده پیشکسوت رادیو که سال‌هاست اجرای برنامه رادیویی «شب به‌خیر کوچولو» را برعهده دارد، در گفت‌وگویی با ایسنا به بهانه سالروز این برنامه قدیمی از اولین همکاری‌اش با رادیو، دغدغه‌هایش، علاقه‌اش به کودکان و تنها خواسته‌اش از مسئولان تلویزیون و رادیو گفت.
او ابتدا به اولین همکاری‌اش با برنامه «شب به‌خیر کوچولو» اشاره می‌کند و می‌گوید: «شب به‌خیر کوچولو» از نهم تیرماه سال ۶۹ که زلزله ای در شمال آمده بود، شروع شد. به لطف مصطفی رحماندوست و استاد والامقام شاعر آذری که الان اسمش در خاطرم نیست، آن زمان خانم خراسانی و آقای کاظم زاده در گروه کودک بودند و این کار راه افتاد و الحمدلله تا این لحظه هنوز پابرجاست.
مایه افتخارم است که همه مرا می‌شناسند
این گوینده پیشکسوت سپس در واکنش به این جمله که آیا «مریم نشیبا برای همه شناخته شده است؟» عنوان می‌کند: این مایه افتخار است که هرجا سوار تاکسی می‌شوم تا می‌گویم آقا تا میدان ایکس می‌روید؟ من را می‌شناسند. خیلی‌ها تعجب می‌کنند چون همه تعبیرشان بر این است که من احتمالاً باید چهل، چهل و پنج سال داشته باشم!
نشیبا سپس از حس مخاطبانش به خودش می‌گوید و اظهار می‌کند: من خیلی خوشحالم، خیلی خوشوقتم که بدون اینکه کار ویژه ای کرده باشم، این همه عزیز دارم، جواب گرمی به سلام من می‌دهند و ما را می‌نوازند.
دوست دارم بیشتر در لاک خودم باشم
وی سپس در پاسخ به اینکه در حال حاضر برنامه دیگری به جز «شب به‌خیر کوچولو» در رادیو دارید، برای تلویزیون چطور، «مهد پویا» را دارید، خاطرنشان می‌کند: فقط «شب به‌خیر کوچولو» را دارم. در تلویزیون هیچ برنامه‌ای ندارم. الان دو سالی است که اصلاً پا به دوبلاژ نگذاشته ام. عزیزانی که قدیمی بودند ما با آنها کار می‌کردیم، غلامعلی افشاریه که به شمال کوچ کردند، دیگر فعالیتی ندارند. بیشتر دوست دارم در لاک خودم باشم و از لاک خودم بیرون نیایم.
باید بدویم تا به پای تکنولوژی برسیم
او درباره اینکه آیا برنامه‌های شما همچنان مخاطبان خودش را دارد، توضیح می‌دهد: بیشتر کسانی که در منزل هستند و ساعت سه بعد ظهر می‌خواهند نواخته شوند، نوازش شوند و ما را هم مورد نوازش قرار بدهند، به برنامه «گلبانگ» توجه می‌کنند. با توجه به امکانات روز در همه زمینه‌ها تکنولوژی تغییر محسوسی کرده است. روز به روز و لحظه به لحظه همه چیز در حال تغییر و تحول است. تکنولوژی خیلی پیشرفت کرده است، چه رادیو و چه تلویزیون. پیشرفت‌های زیادی شده است. ما باید بدویم تا به پایشان برسیم. باید از هنر جدید، فن جدید آگاه شویم و مجدداً باید آنها را بیاموزیم.
تنها انتظار نشیبا از مسئولان
این گوینده پیشکسوت رادیو در پایان در پاسخ به اینکه از مسئولان چه انتظاراتی دارید، می‌گوید: مسئولان باید از شخصیت‌هایی که صاحب فکر و ایدئولوژی هستند، بهره بگیرند. فقط به صرف اینکه علاقه دارند، مسئولیت نپذیرند. نباید کمترین بی‌توجهی به نظرات مردم شود، خیلی باید به خواسته‌های مردم توجه کرد. مثلاً در رادیو، گوینده‌ها و تهیه‌کننده‌های ما و همکاران رادیویی بچه‌های نجیبی هستند و کارشان را دوست دارند. من اینجا لازم می‌دانم که خواهش کنم از مسئولان که به زیرمجموعه‌شان خیلی نزدیک شوند. الان یک مقدار با فاصله ایجاد ارتباط می‌شود. مریم نشیبا زاده ۱۳ اردیبهشت ۱۳۲۵ در تهران است. او آموزگار و گوینده رادیو و 
تلویزیون است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی