[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

زرشک پلو با میگو، روزنامه شیراز نوین

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل و مجلسی ایرانی است که در مراسم مختلف سرو می‌شود. میگو یکی از آبزیان خوراکی است که به دلیل خواص زیاد، طرفداران بسیاری دارد. در این بخش، طرز تهیه زرشک پلو با میگو ارائه شده است که علاوه بر طعم فوق‌العاده، می‌تواند به‌عنوان یک غذای خاص در مهمانی‌ها سرو شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زرشک پلو با میگو در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
میگو: ۸۰۰ گرم
برنج: ۳ پیمانه
زرشک: ۳ قاشق غذا خوری
زعفران دم‌کرده: به مقدار لازم
نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
دارچین: به مقدار لازم
پیاز: ۲ عدد

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه زرشک پلوی خوش‌مزه با میگو در ابتدای کار، برنج را که یک ساعت زودتر با آب و نمک خیس کرده‌ایم، درون یک قابلمه آب‌جوش با کمی نمک می‌ریزیم و می‌گذاریم تا بجوشد و نیم‌پز شود. سپس آن را آبکش کرده و کنار می‌گذاریم.
 مرحله دوم
میگو ها را پوست گرفته و رگ پشت آن را می‌گیریم، می‌شوییم و آبکش می‌کنیم تا آب اضافه آن خارج شود. سپس یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود و پیازها را شسته، پوست کنده و به صورت خلالی ریز خرد می‌کنیم.
 مرحله سوم
حالا آنها درون روغن ریخته و سرخ می‌کنیم و وقتی که پیازها سبک و طلایی شد، آنها را از تابه خارج می‌کنیم. دوباره تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود و سپس میگوها را با شعله زیاد درون تابه می‌ریزیم و تفت می‌دهیم.
 مرحله چهارم
وقتی که رنگ میگو‌ها عوض شد، پیازهای سرخ‌شده را به آن اضافه می‌کنیم. در این مرحله، زردچوبه، دارچین، فلفل قرمز و زعفران دم‌کرده را اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم و از روی حرارت برمی‌داریم.
 مرحله پنجم
یک قابلمه برداشته و کف آن را کمی چرب می‌کنیم و ته‌دیگ مناسب را کف آن می‌چینیم؛ سپس یک لایه برنج، یک لایه میگو می‌ریزیم و همین‌طور ادامه می‌دهیم تا مواد تمام شود. حالا آن را روی حرارت ملایم دم می‌کنیم.
 مرحله ششم
زرشک را با روغن تفت داده و زعفران دم‌کرده به آن اضافه می‌کنیم. وقتی که برنج دم کشید، کمی از آن را به زرشک اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم. حالا برنج را در ظرف مورد نظر سرو کرده و مخلوط زرشک را روی آن می‌ریزیم و تزیین می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی