[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پایان کار رمالان اینستاگرامی، روزنامه شیراز نوین

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی 4 متهم که از طریق رمالی در طول یک سال مبلغ 2میلیارد ریال از فرزند شاکی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
سرهنگ «امیر حسین سلیمانی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری از دختر 19ساله‌اش با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی ادامه داد: پس از اخذا اظهارات شاکی و دخترش معلوم شد، مدتی پیش دختر شاکی با صفحاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا می‌گردد که مدیران این صفحات خود را فالگیر و رمال معرفی نموده بودند و با دادن وعده قبولی در کنکور در طول یک سال و در چندین مرحله مبلغ 2میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه دختر شاکی جهت برآورده کردن این مبالغ مجبور به فروش طلاهای خود شده بود، گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی در کمترین زمان متهمان شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس فتا احضار شدند. سرهنگ سلیمانی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهمان که 2 خانم و 2 آقا بودند منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شدند ولی پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی خود اعتراف و بیان داشتند با ایجاد صفحاتی در اینستاگرام با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد شاکیه و سوء استفاده از سادگی وی و دادن امید واهی در خصوص قبولی در کنکور و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از او کردیم. وی تأکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند. تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند؛ لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به ‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند. این مقام سایبری از هموطنان خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی