[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

شهرک‌های خصوصی اشتغال‌آفرینی کردند، روزنامه شیراز نوین

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تبریک انتخاب دو برگزیده از فارس در جمع برگزیدگان صنعت و معدن امسال گفت: برای نخستین بار در سطح شهرک‌های صنعتی، امسال دوبرگزیده از استان فارس در جمع منتخبان کشوری قرار گرفتند و لوح تقدیر و تندیس دریافت کردند.
سیدمصطفی هاشمی افزود: در بخش بهترین شهرک صنعتی غیردولتی در کشور، شهرک صنعتی فراسان عنوان برتر را به خود اختصاص داد. وی افزود: شهرک صنعتی غیردولتی فراسان در زمینی به مساحت 10 هکتار در شهرستان سپیدان ایجاد شده و موفق به ایجاد اشتغال برای هزار نفر شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در این شهرک صنعتی غیردولتی علاوه بر استقرار 8 خط تولید انواع لوله و اتصالات کامپوزیتی، مرکز تحقیق و توسعه این محصولات نیز مستقر است، گفت: با فعالیت‌های انجام شده در این شهرک صنعتی، کشورمان در شمار 3 کشور بزرگ دنیا قرارگرفته که دارای فناوری و دانش فنی تولید و نیز ظرفیت بالای این محصولات قرار گرفته است.
هاشمی افزود: در این شهرک صنعتی غیردولتی ظرفیت تولید سالانه 60هزار تن انواع لوله کامپوزیتی از قطر 25 میلی‌متر تا قطر 3هزار میلی‌متر وجود دارد و تولیدات آن علاوه بر تأمین نیاز داخل، ظرفیت صادرات نیز دارد.
وی با اشاره به وجود مرکز تحقیق و توسعه در این شهرک صنعتی گفت: مرکز تکنولوژی فراتک به عنوان یک مرکز دانش بنیان و فناور یکی از بزرگ‌ترین مراکز تکنولوژی در زمینه لوله‌های GRP و قطعات کامپوزیتی در سراسر جهان است که در زمینه به‌روزرسانی محصولات تولیدی در شهرک صنعتی غیردولتی فراسان و طراحی محصولات جدید به فعالیت می‌پردازد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به عنوان برتر خوشه گیاهان دارویی فارس در بین خوشه‌های صنعتی و کسب و کار کشور گفت: این خوشه نیز به علت رشد شاخص‌های فعالیتی در یک سال گذشته موفق به کسب عنوان برتر شد.
هاشمی با بیان اینکه 66 بنگاه خرد، کوچک و متوسط در این خوشه به فعالیت می‌پردازند، میزان اشتغال خوشه را 513 نفر اعلام و تصریح کرد: ظرفیت تولید سالانه اعضای این خوشه 93هزار تن است.
وی افزود: افزایش تعداد بنگاه‌های خرد از 15 به 21 بنگاه و افزایش تعداد بنگاه‌های متوسط از 12 به 14 بنگاه و نیز افزایش 163نفری اشتغال از جمله رشد شاخص‌های فعالیت خوشه گیاهان دارویی فارس بوده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزایش 200میلیارد ریالی در سرمایه‌گذاری، افزایش 3.5برابری ارزش صادرات و افزایش دو برابری حجم صادرات اعضای خوشه را از دیگر آمار رشد شاخص‌های خوشه گیاهان دارویی فارس اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در زمینه توسعه شبکه سازی در بین اعضا و ذی‌نفعان خوشه، سه شبکه ایجاد شده است، گفت: شبکه‌های آزمایشگاهی، تأمین مواد اولیه و نمایشگاهی سه شبکه ای هستند که در این خوشه ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه خوشه‌های صنعتی به عنوان موتور محرک اقتصاد ملی و منطقه‌ای مطرح هستند، گفت: خوشه‌های گلاب و عرقیات گیاهی میمند، سنگ شمال، فرش دستباف و شوریجات و رب گوجه، مسقطی لار و گیاهان دارویی جزء خوشه‌هایی است که تاکنون با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی در استان فارس راه‌اندازی شده‌اند.
در این مراسم لوح تقدیر و تندیس گرامیداشت بیست و هفتمین سالروز ملی صنعت و معدن به علیرضا ظهیر امامی عضو هیئت مدیره شهرک غیردولتی فراسان و فاطمه الله اکبری عامل خوشه گیاهان دارویی فارس اعطا شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی