[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تدابیر ترافیکی برای حمل‌ونقل روان، روزنامه شیراز نوین


اقدامات مدیریت شهری برای کاهش ترافیک آغاز مهرماه تشریح شد. یکشنبه یازدهم تیرماه 1402 در نشست مشترک کیانی رحیمی نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، شه‌دوست شیرازی معاون حمل‌ونقل و ترافیک، سرهنگ کریمی رئیس پلیس راهور شیراز، طاهری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز، حسینی رئیس شورای ترافیک استانداری فارس، وفایی نماینده انجمن و اولیای آموزش و پرورش و باباخانی رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر، اقدامات و تصمیمات مدیریت شهری با هدف خدمت‌رسانی به شهروندان و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر میان نهادها و ارگان‌های اجرایی، به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بررسی و تشریح شد. به گزارش روابط‌عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، مجموعه اقدامات ستاد اجرایی استقبال از مهر سال 1402 در جهت مدیریت و کنترل ترافیک، روان‌سازی و تسهیل عبور و مرور در شبکه معابر و سامان‌دهی سرویس مدارس است. همچنین طرح‌های ایمن سازی مدارس، حاشیه و معابر مجاور آن شامل انجام عملیات خط‌کشی و نصب علائم و تابلوهای موردنیاز، نصب سرعت‌گیر و چراغ چشمک‌زن پرتابل از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام خواهد بود.
در همین خصوص مصطفی کیانی رحیمی کیانی نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهر می‌بایست از هر حیث آماده باشد تا هزاران دانش‌آموز و دانشجو بتوانند در محیطی ایمن، سالم و بانشاط راهی مراکز آموزشی شوند. تدابیر ویژه در راستای روان شدن ترافیک، ایمن‌سازی مدارس و برخورد قاطعانه با مدارسی که به دلیل مکان‌یابی نامناسب عامل تشدید ترافیک شده‌اند، از وظایف مهم پیش روی مدیریت شهری خواهد بود.
حسینی رئیس شورای ترافیک استانداری فارس در این نشست به لزوم برگزاری آموزش‌های ایمنی جهت رانندگان سرویس مدارس تأکید و عنوان کرد: علاوه بر ایجاد نشانه و مشخصه واحد به منظور شناسایی خودروهای سرویس مدارس، رانندگان نیز باید آموزش ببینند.
رئیس شورای ترافیک استانداری فارس با اشاره به اینکه اقدام دیگر شناور شدن ساعت کارکنان اداری و مدارس است، توضیح داد: با تصمیمات اخذ شده در سال تحصیلی جدید ساعات حضور کارمندان را بعد از آغاز مدارس اعلام خواهیم کرد تا والدین بدون نگرانی فرزندان خود را به مراکز آموزشی راهی کنند.
شه‌دوست شیرازی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در تشریح اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: در ابتدای مهرماه شهر ترافیک جدیدی را به خود می‌بیند و رفع معضلات ترافیکی از مهم‌ترین اهداف شهرداری شیراز در جهت رفاه حال شهروندان خواهد بود
وی گفت: تردد خودروهای سواری و سرویس‌های مدارس برای انتقال دانش‌آموزان به مدارسی که بیشتر در مکان‌های شلوغ شهر مکان‌یابی و ساخته شده‌اند، عاملی مهم در تشدید ترافیک شهری به شمار می‌رود؛ از این رو معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، مدارس ترافیک‌زا را مشخص و قاطعانه برخورد خواهد کرد. 
معاون شهردارشیراز با اشاره به اهمیت ایجاد ایمنی در مدارس و معابر حاشیه آن ادامه داد: طرح ایمنی مدارس شامل خط‌کشی ترافیکی، علائم هشداردهنده به صورت نوشتاری در کف آغاز شده است و برای اول مهر آماده خواهد شد و با توجه به تبعات اجرای سرعت‌گیر برای خودروها، تمامی مدارس در مکان‌های پیش‌بینی‌شده موظف به اجرای سرعت گیر‌ها و چراغ‌های چشمک‌زن قابل‌حمل پرتابل در ساعات آغازین و پایانی مدارس خواهند بود. گفتنی است مدیریت عملکرد سرویس‌های مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش جهت استقرار سرویس‌ها در حیاط مدارس (در مدارسی که امکان توقف در داخل حیاط فراهم باشد) نیز در دستور کار قرار گرفت. 
در پایان، مشکل ترافیک تنها با برنامه‌های شهرداری شیراز حل نمی‌شود، بلکه به رفتار رانندگان، شهروندان و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز بستگی دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی