[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دو روستا در مسیر محرومیت‌زدایی، روزنامه شیراز نوین

مسائل و مشکلات روستای دهک و دولت آباد از روستاهای حاشیه شهر شیراز با حضور دهیار و اعضای شورای اسلامی و مسئولان بنیاد مسکن شهرستان شیراز مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، نشست هماهنگی و بررسی مسائل و مشکلات این روستای حاشیه شهر شیراز که در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده، زمینه ساز توسعه بیشتر روستای یاد شده است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز در حاشیه این نشست بر لزوم توسعه دوچندان مناطق محروم تأکید کرد و ابراز داشت: مسائل مختلف همچون بهسازی، اجرای طرح هادی، مقاوم‌سازی و مسکن روستایی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
محسن ابراهیمی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز قول مساعدت در زمینه توسعه ببیشتر این روستا را داد و مقرر شد در روزهای آتی بازدید میدانی از روند اجرای طرح هادی و بهسازی معابر روستا انجام پذیرد. ابراهیمی همچنین گزارشی از روند توسعه در روستاهای دیگر شهرستان شیراز ارائه داد و افزود: ساخت منازل مقاوم در برابر حوادث طبیعی در روستا، ایجاد اشتغال در روستا جهت استادکاران و کارگران ساختمانی و تبدیل محیط غیر بهداشتی روستا به محیط بهداشتی و قابل سکونت، تلاش در حفظ هویت معماری بومی روستایی، توزیع عادلانه اعتبارات بانکی در مسکن روستاها از جمله فعالیت‌های انجام شده در واحد مسکن روستایی بنیاد مسکن این شهرستان است.
وی از پرداخت ۱۰هزار و ۵۵ فقره تسهیلات مقاوم سازی از طریق بانک‌های عامل از سال ۱۳۸۴ تاکنون جهت ساخت منازل مقاوم روستایی خبر داد و افزود: نظارت بر ساخت و ساز و ارائه خدمات فنی جهت ۱۵هزار و ۲۷۰ باب منزل مسکونی ساخته شده در روستاهای شهرستان شیراز با نظارت کامل از طریق ناظرین، این بنیاد انجام پذیرفته است.
ابراهیمی فعالیت‌های انجام شده در حوزه واگذاری زمین در بنیاد مسکن شیراز را هم تشریح کرد و افزود: تاکنون ۲۵۰۰ قطعه زمین به صورت کلی در مناطق روستایی این شهرستان جهت ساخت منازل مسکونی واگذار شده است. فعالیت‌های انجام شده در حوزه تهیه طرح هادی روستایی نیز چشمگیر است و تاکنون جهت تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان شیراز طرح هادی روستایی تهیه شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی