[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طرز تهیه پاستا پنیری، روزنامه شیراز نوین

پاستا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است و این پاستا که قصد آموزش آن را داریم با استفاده از یک سس سفید به همراه سوسیس و پنیر چدار، تهیه می‌شود. به جای سوسیس می‌توان از هر کدام از محصولات گوشتی و حتی گوشت چرخ‌کرده نیز استفاده کرد. این غذا را می‌توان به‌عنوان پیش‌غذا در مهمانی‌ها یا به‌عنوان وعده شام طبخ نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه پاستای پنیری در ادامه با ما همراه باشید:
 مواد لازم برای 4 نفر
ماکارانی: ۱ بسته
پیاز: ۱ عدد
فلفل سبز: ۲ عدد
سوسیس یا هر نوع محصول گوشتی: ۳۰۰ گرم
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذا خوری
آرد: ۲ قاشق غذا خوری
شیر: ۴ لیوان
فلفل و نمک:    به میزان لازم
پنیر چدار: به میزان لازم

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه پاستای پنیری خوش‌مزه ابتدا یک قابلمه نسبتاً بزرگ برداشته و داخل آن آب می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا به جوش آید و سپس ماکارانی و نمک را به آن اضافه می‌کنیم. ماکارانی باید حدود ۱۰ دقیقه بجوشد تا به طور کامل پخته شود.
 مرحله دوم
سپس آن را آبکش می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت می گذاریم تا گرم شود. پیاز را شسته و پوست می‌کنیم و سپس خرد می‌کنیم و داخل روغن ریخته و آن را تفت می‌دهیم تا نرم شود.
 مرحله سوم
در این مرحله وقتی پیازها سبک و نرم شد، فلفل دلمه‌ای را هم که شسته و ریز خرد کرده‌ایم، اضافه کرده و آن را هم تفت می‌دهیم. بعد از آنکه سبزیجات تفت خورد، سوسیس‌ها را که خرد کرده‌ایم هم اضافه می‌کنیم.
 مرحله چهارم
سپس سوسیس‌ها را تفت می‌دهیم تا سوسیس‌ها هم سرخ شوند و سپس آرد را به تابه اضافه می‌کنیم و مرتب به هم می‌زنیم تا خامی آرد رفع شود و آرد کمی تفت بخورد. سپس شیر را به آرامی اضافه کرده و نمک و فلفل هم اضافه می‌کنیم.
 مرحله پنجم
در این مرحله بعد از اینکه شیر جوشید، پاستای آبکش‌شده را اضافه می‌کنیم و به آرامی مخلوط می‌کنیم تا سس به طور کامل پاستا را بپوشاند. یک ظرف مناسب فر بر می‌داریم و کف آن را چرب کرده و پاستا را درون آن می‌ریزیم.
 مرحله ششم
سپس روی سطح پاستا را به صورت کامل با پنیر چدار رنده‌شده می‌پوشانیم و ظرف را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم تا پنیر روی آن طلایی شود.
حالا پاستای طبخ‌شده را در ظرف مناسب سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی