[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

خزانه فارس پر از ایده‌های بدون پول ، روزنامه شیراز نوین


دکتر ایمانیه در سفر به تهران در دیدارهای جداگانه‌ای افزایش دیپلماسی اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج فارس، افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و راه‌های تأمین اعتبار تکمیل آزادراه شیراز به اصفهان را پیگیری کرد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در ادامه سفر خود به تهران، در دیدارهای جداگانه‌ای اختصاص تسهیلات از جانب بانک رسالت، راه‌های تأمین اعتبار آزادراه شیراز به اصفهان و توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج فارس را پیگیری کرد.
 استاندار فارس در دیدار با دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، یکی از راه‌های تأمین اعتبار پروژه آزادراه شیراز به اصفهان را مولدسازی زمین‌های وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد که مورد موافقت او قرار گرفت. وی، دومین موضوع مورد بحث با دکتر بذرپاش را بازسازی و احیای بافت اطراف حرم سید علاءالدین حسین(ع) عنوان کرد و گفت: می‌بایست بافت اطراف حرم‌های مطهر خصوصاً حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) از شرایط فعلی خارج شود. این موضوع به معنای تخریب نیست؛ بلکه به معنای بهسازی، ترمیم و احیای این بافت مذهبی، فرهنگی و تاریخی است. در این زمینه نیز با مساعدت وزیر راه و شهرسازی تصمیم مناسبی اتخاذ شد.
دکتر ایمانیه در ادامه پیگیری‌های خود در تهران با مدیرعامل بانک رسالت به گفت‌وگو نشست. وی، از موافقت مدیرعامل بانک رسالت مبنی بر پرداخت تسهیلات به کارکنان وزارت کشور در استان فارس خبر داد و افزود: این وام به پرسنل مجموعه وزارت کشور در استان فارس و به ویژه افرادی که از حقوق‌های کمتری برخوردار هستند، پرداخت خواهد شد. استاندار فارس به پرداخت تسهیلات توسط این بانک برای سفر به عتبات عالیات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۵۰۰۰ نفر از تسهیلات بانک رسالت برای سفر به عتبات عالیات استفاده کرده‌اند که با مذاکرات صورت‌گرفته، مجدداً برای پنج‌هزار نفر این تسهیلات ارائه خواهد شد.
 وی از اعطای وام به فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک اسلامی توسط بانک رسالت خبر داد و تصریح کرد: جوانانی که شرکت دانش‌بنیان تأسیس کرده‌اند یا از استعدادهای بالاتری برخوردار هستند نیز برای شکوفایی استعدادها و به‌کارگیری آن در جهت پیشرفت و توسعه استان، از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک رسالت بهره‌مند خواهند شد.
نماینده عالی دولت در فارس در ادامه سفر خود به تهران در دیدار با دکتر صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، گسترش اقتصادی و افزایش روابط تجاری فارس و کشورهای حوزه خلیج فارس را پیگیری کرد.
وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد با سفرای شش کشور حوزه خلیج فارس در ایران ملاقاتی داشته باشیم و زمینه‌های افزایش روابط تجاری، اقتصادی و گردشگری استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان را با این شش کشور بررسی کنیم؛ همچنین مقرر شد استانداران فارس، بوشهر و هرمزگان از کشورهای حوزه خلیج فارس بازدیدی داشته باشند و با سرمایه‌گذاران این کشورها رایزنی نمایند.
وی اذعان داشت: در تلاش هستیم هم‌زمان با سفر دوم هیئت دولت به فارس، میزبان تعدادی از سفرا و تجار فارسی مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس در استان باشیم و راه‌های افزایش و توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در استان را بررسی کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی