[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هم‌افزایی برای آبادانی شیراز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
اولین جلسه هم‌اندیشی شهردار کلان‌شهر شیراز با اصحاب رسانه‌ تحت عنوان «سومین حرم اهل بیت(ع) بایدها و نبایدها» به همت سازمان بسیج رسانه استان فارس برگزار شد. این مراسم صبح دوشنبه 12 تیرماه با حضور شهردار کلان‌شهر شیراز، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز، رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس با همراهی اصحاب رسانه در ساختمان فکرت شهردرای شیراز برگزار شد.
 ایجاد اقتدار برای شهرداری شیراز
شهردار شیراز در این جلسه بر خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به شهروندان تأکید کرد و افزود: امروز شهرداری شیراز به سمت یک شهرداری مقتدر حرکت خود را آغاز کرده است و به این مهم خواهد رسید.
محمدحسن اسدی با تأکید بر اینکه، امیدآفرینی در شرایط کنونی باید به یک اصل تبدیل شود، گفت: من هیچ تمایلی برای تصدی پست شهرداری نداشتم، به عنوان نماینده مردم به شورا وارد شده بودم و قصدم دنبال کردن مطالبات و خواسته‌های موکلانم در شیراز بود؛ اما اکنون که حدود ۹ ماه از انتخابم می‌گذرد، به هیچ عنوان پشیمان نیستم.
وی در خصوص پرونده‌های شکل گرفته در مورد برخی مسئولان سابق و کنونی سازمان‌های شهرداری شیراز گفت: به نظر می‌رسد تا زمانی که اتهامی اثبات و حکمی صادر نشده، کسی مجرم نیست و به لحاظ قانونی و اخلاقی، پرداختن به این مباحث آثار مثبتی نخواهد داشت؛ قطعاً اطلاع‌رسانی در این زمان تنها برعهده دستگاه قضایی و مسئولان آن است.
 دچار پارادوکس شهری شدیم
اسدی، دست‌فروشی را یک پارادوکس شهری دانست و گفت: از یک سو، افرادی هستند که به عنوان دست‌فروش شناخته می‌شوند؛ کسانی که به دنبال کسب معیشت حلال هستند، اما از طرفی، تضییع حقوق شهروندان به دلیل اشغال معابر سواره و پیاده مطرح است. البته وظیفه شهرداری تنها معابر پیاده و سامان‌دهی آن است و در معابر سواره، وظیفه دیگر سازمان‌هاست. او در بخش دیگری از سخنانش گفت: ترافیک امروز مشکل همه شهرهای بزرگ ایران و سراسر جهان بوده و هر شهری راهکاری را برای کنترل آن انتخاب کرده است. شهردار شیراز با بیان اینکه ایجاد بی‌آرتی، توسعه قطار شهری، ایجاد محدودیت ترافیکی یا طرح‌های زوج و فرد و... از راهکارهای مدیریت ترافیک به شمار می‌رود، گفت: امیدوار هستیم که طی ماه‌های آینده شاهد اقداماتی اثرگذار در زمینه ترافیک در شیراز باشیم.
 مترو بر ریل سازندگی
شهردار شیراز گفت: خط یک مترو شیراز زمان مرحوم آیت‌الله رفسنجانی کلنگ‌زنی و سال ۹۶ به شکل کامل افتتاح شد؛ اما سرعت اجرای خط ۲ به حدی بوده که امیدوار هستیم فاز یک آن را تا دهه فجر امسال و فاز دوم را تا تابستان سال ۱۴۰۴، آماده افتتاح کنیم. اسدی از اجرایی شدن مرحله حفاری خط سوم مترو شیراز تا قبل از پایان تابستان امسال و با استفاده از دستگاه تی‌بی‌ام، خبر داد و گفت: احداث هر یک کیلومتر تونل مترو، هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰۰میلیارد تومان نیاز دارد، اما علی‌رغم همه مشکلات، این قدم بزرگ را برمی‌داریم. وی با اشاره به اینکه، نوسازی ناوگان تاکسیرانی با واردشدن هزار دستگاه تاکسی، بهسازی ناوگان اتوبوسرانی با ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه قطار شهری و بی آر تی، منجر به گره‌گشایی از مشکل ترافیک خواهد شد، گفت: یکی از مباحث بسیار مهم، فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. اسدی خاطرنشان کرد که باید شهروندان به استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی، ترغیب شده و بهره‌گیری از این امکان را به استفاده از خودروهای شخصی، ترجیح دهند.
 مدیریت نیروهای انسانی آغاز شد
او با بیان اینکه طی ۹ ماه گذشته حتی یک نیروی انسانی به شهرداری شیراز اضافه نشده است، گفت: سال گذشته ۳۵۰ نفر از نیروهای شهرداری بازنشسته شدند و این یک رکورد محسوب می‌شود. اسدی ضمن یادآوری اینکه طی این مدت یک بازنشسته دیگر دستگاه‌ها در شهرداری تحت هیچ قرارداد و عنوانی جذب نشده است، گفت: من آمده‌ام که شهرداری را درست کنم؛ بر این عهد هستم. شهردار شیراز ادامه داد: از نظر من یک مدیر باید تعامل مطلوبی داشته باشد؛ لذا در انتصاب مدیران و معاونان تحت فشار خاصی نیستیم، اگرچه توصیه و پیشنهاد وجود داشته است.اسدی با تأکید بر اینکه آنچه شهرداری انجام می‌دهد، مبتنی بر تصمیمات و مصوبات شورای اسلامی شهر است، گفت: شیراز را بی‌تردید می‌توان یکی از تمیزترین شهرهای ایران دانست؛ زیرا شهروندان متمدن و بافرهنگی دارد و سازمان مدیریت پسماند هم با یک برنامه مشخص و دقیق کار جمع آوری و انتقال و دفع زباله را انجام می‌دهد.
 متخلفان مصونیت ندارند
شهردار شیراز با تأکید بر اینکه هیچ یک از کارکنان این مجموعه در برابر تخلف مصونیت ندارد، گفت: من مدیون هیچ فرد یا گروهی نیستم و در چارچوب قانون و وظایف قانونی فعالیت خواهم کرد.بر اساس این گزارش شایان ذکر است مهم‌ترین موضوعات مطرح شده از سوی حاضران در جلسه به لزوم سامان‌دهی و مدیریت مناسب دست‌فروشان و بارفروشان در نقاط مختلف شهر، کمبود فضاهای استاندارد پارک خودرو، ترافیک سنگین، اثرگذار نبودن اقدامات در زمینه فرهنگی و اجتماعی به ویژه آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی، لزوم توجه به زیبایی‌های بصری شهر و... اختصاص داشت. بافت تاریخی و اهمیت سامان‌دهی آن به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب شهرک‌های گردشگری یا سینمایی، لزوم معرفی هرچه بیشتر و مطلوب‌تر شیراز، ایجاد زیرساخت‌های رفاه شهروندی اعم از مسیرهای عابرپیاده ایمن، تسهیل دسترسی به اماکن رفاهی، خدماتی، زیارتی و سیاحتی و... بخش دیگری از موضوعات مطرح شده از سوی حاضران در این نشست بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی