[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

فرضیه جنگ فرامنطقه‌ای، روزنامه شیراز نوین

مسئول عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری مرحله نیمه‌نهایی مسابقات طب رزم این نیروها به میزبانی تیپ امام سجاد(ع) کازرون گفت: این مسابقات دقیقاً متناسب با تحولات صحنه رزم و دکترین رزم نیروی زمینی سپاه در یک جنگ فرامنطقه‌ای طراحی شده و به خوبی هم اجرا شد.
به گزارش دریافتی شیراز نوین، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات طب رزم تیپ‌های تکاور نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سری مسابقات بهداری رزمی تیپ‌های تکاور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با عنوان «شمس ۲» به میزبانی تیپ تکاور امام سجاد(ع) نیروی زمینی سپاه مستقر، 13 تیرماه در شهرستان کازرون برگزار شد. 
سردارعباس نیل‌فروشان، مسئول عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این مسابقات گفت: مرحله نیمه‌نهایی مسابقات طب رزمی نیروی زمینی سپاه با حضور 5 یگان منتخب این نیرو در شهرستان کازرون برگزار شد. 
وی به بیان ویژگی‌های برجسته مسابقه مذکور پرداخت و افزود: این مسابقه دقیقاً با یک منطقه عملیاتی در جنگ با دشمن فرامنطقه‌ای شبیه‌سازی و برای آن 10 وضعیت پیش‌بینی شده بود و در این وضعیت‌ها زنجیره بهداشت، امداد، انتقال و درمان به صورت پیشرفته پیش‌بینی شده بود. 
ایجاد تحول در زنجیره سلامت نیروهای رزم 
نیل‌فروشان با بیان اینکه در این مسابقه همه نیروها با تجهیزات موبایل در منطقه رزم حاضر بودند و تمرینات انجام و تست گرفته شد و در نهایت امتیازگیری از نیروهای حاضر در مسابقه انجام شد هم گفت: آنچه که در این رزمایش از لحاظ عملیاتی انجام شده بود، تحول عظیم و جدی در زنجیره سلامت، امداد، انتقال و درمان بود، به طوری که بسیاری از اقداماتی که قبلاً در بیمارستان‌های شهری انجام می‌شد، در این زنجیره به خط مقدم رزم منتقل شده بود و در بیمارستا‌ن‌های سیار در اختیار یگان‌های رزم قرار گرفته بود.
مسئول عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه این مسابقات دقیقاً متناسب با تحولات صحنه رزم و دکترین رزم نیروی زمینی سپاه در یک جنگ فرامنطقه‌ای طراحی شده و به خوبی هم اجرا شد، بیان کرد: به‌طور کلی آمادگی یگان‌های حاضر در این رزمایش خوب بوده است. 
وی ضمن قدردانی از میزبانی تیپ امام سجاد(ع) کازرون در این مرحله از مسابقه طب رزم گفت: این مسابقه یک برتری نسبت به رزمایش دارد، چون هم یک مسابقه دنباله‌دار در نیروی زمینی سپاه و نیروهای مسلح است و هم یک رزمایش مطابق با سناریوی از پیش‌ تعیین‌شده است که در یک جنگ ناهمگون و ناهم‌تراز به صورت مسابقه‌ای برگزار شد؛ یعنی هم مسابقه بود و هم رزمایش و این یک ویژگی منحصر به فرد است.
سپاه هر روز به دنبال تولید قدرت است 
نیل‌فروشان در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه تمام یگان‌های نیروی زمینی سپاه در برنامه سالانه و 5 ساله خود طرح‌های توسعه‌ای دارند، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر روز به دنبال تولید و تولد قدرت است و هر روز فناوری و تکنولوژی جدیدی را مطابق با صحنه‌های رزم طراحی و تولید می‌کند و نیروی زمینی هم از این قضیه مستثنی نیست. 
مسئول عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: سازمان تحقیقات نیروی زمینی سپاه، رشد فزاینده‌‌ای داشته است و متناسب با تکنولوژی روز، تجهیزات بسیار خوبی در حوزه پهپاد، ضد پهپاد، زرهی و موشک‌های ضد زرهی داشته است.
وی در پایان با تأکید بر اینکه امروز یکی از پیشرفته‌ترین نیروهای منطقه، نیروی زمینی سپاه است و در برنامه سالانه و 5 ساله خود توسعه تجهیزات در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: برگزاری مسابقه با ابزار رزمایشی که با صحنه جنگ آینده به صورت دقیق شبیه‌سازی شده است، یک اقدام مفید و مؤثر است و در همین‌جا از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقه قدردانی کرده و از آنان می‌خواهیم که در مسیر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی استوارتر و محکم‌تر به کار خود ادامه دهند.
سردار احمد اخوان مهدی، معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز در حاشیه این رزمایش گفت: این مسابقات با حضور ۵ یگان تکاور نیروی زمینی سپاه برگزار شد.
وی بیان کرد: این ۵ یگان شامل تیپ تکاور صاحب‌الزمان(عج) سیرجان کرمان، تیپ تکاور انصارالحجه(عج) فسا استان فارس، تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) دزفول استان خوزستان، تیپ تکاور انصارالرسول جوانرود کرمانشاه و تیپ تکاور امام سجاد(ع) کازرون است.
اخوان مهدی ضمن قدردانی از میزبانی تیپ امام سجاد(ع) کازرون افزود: برگزیدگان این مرحله به مرحله نهایی مسابقه در سطح نیروهای مسلح راه پیدا خواهند کرد.
بنا بر این گزارش، در این مسابقات 5 تیم شرکت‌کننده بر اساس قرعه، به ترتیب وارد میدان مسابقه رزمی امدادی شدند و  در پایان پس از جمع‌بندی نمرات در عارضه‌های زخم نافذ قفسه سینه، ترومای گردن، احشا شکمی، قطع شدگی پا و خونریزی، موج گرفتگی، تریاژ، آمبولانس و ارتباط امن، برپایی پست امداد و  CPR، خودامدادی و شهید، تیپ تکاور امام سجاد(ع) کازرون مقام اول را کسب کرد و تیپ حضرت مهدی(عج) دزفول، تیپ انصارالرسول(ص) جوانرود، تیپ انصارالحجه(عج) فسا و تیپ صاحب‌الزمان(عج) سیرجان به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم را کسب کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی