[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آب پایدار با امدادرسانی به خط درودزن، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در پی قطعی آب در شهرک رکن‌آباد و بخش‌هایی از شهر شیراز از جمله خیابان باهنر و پاسارگاد و گلایه شهروندان از این موضوع گفت: این مشکل به دلیل حادثه در محدوده سد درودزن ایجاد شد و در حال حاضر مشکل قطعی آب در این مناطق حل شده است.
بهمن بهروزی دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: شامگاه شنبه دهم تیرماه ساعت ۲ بامداد خط آب‌رسانی در محدوده سد درودزن دچار حادثه شد و این حادثه موجبات قطعی و افت فشار آب در رکن‌آباد و برخی مناطق از شهر شیراز را فراهم کرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: بروز این حادثه از اختیار ما خارج بوده و برای رفع این مشکل باید یک قطعه از لوله تعویض می‌شد.
بهروزی افزود: سازمان آب منطقه‌ای استان به عنوان بهره‌بردار خطوط آب‌رسانی در منطقه‌ای که حادثه رخ داد، محسوب می‌شود و این منطقه تحت پوشش شرکت آبفای شیراز نیست.
وی ادامه داد: شرکت آبفای شیراز در ورودی شهر آب را تحویل می‌گیرد و خود این شرکت به عنوان یک مشترک برای سازمان آب منطقه‌ای فارس به شمار می‌رود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز بیان کرد: تیم‌ها برای انجام عملیات تعمیر و رفع این مشکل از همان لحظه اطلاع یافتن از بروز حادثه به منطقه اعزام شدند و ترمیم خط آسیب‌دیده از همان لحظه آغاز شد.
بهروزی عنوان کرد: عملیات تعمیر تا ساعت ۲۳ دوشنبه شب ادامه یافت و حدود ۲۷ ساعت این خط قطع بود.
وی ادامه داد: طول این خط تا شیراز حدود ۵۵ تا ۶۰ کیلومتر است و زمانی که تعمیرات تمام می‌شود، هر متر آن باید آب‌گیری و پُر شود؛ هر متر از این خط برای پُرشدن یک مترمکعب آب نیاز دارد؛ یعنی ۶۰هزار مترمکعب آب باید به این خط وارد شود تا مخزن بالادست رکن‌آباد پُر و از همان منطقه آب توزیع شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز بیان کرد: ساعت هفت صبح بود که آب وارد اکبرآباد شد؛ البته حدود ۳۵ تانکر هم به این منطقه اعزام شده بود.
بهروزی افزود: همچنین پنج تا ۶ ساعت هم طول کشید تا آب وارد شیراز شود و در حال حاضر خط وصل و آب وارد شهر شده است.
وی با بیان اینکه این مشکل باعث قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق شیراز شده بود، گفت: مشکل افت فشار آب در مناطقی مانند پاسارگاد و باهنر شیراز هم برطرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با اعتقاد به اینکه حدود ۳۰ درصد آب تولیدی در تابستان صرف وسایل سرمایشی می‌شود، افزود: نیاز است شهروندان مصرف بهینه آب را در اولویت خود قرار دهند و قطعاً اگر هر نفر از شهروندان در هنگام استحمام یا شستن ظرف فقط ۲ دقیقه آب را زودتر ببندد، می‌تواند کمک بسیاری به آب کند.
بهروزی تأکید کرد: با ۲ دقیقه صرفه‌جویی در آب حدود ۱۰۰هزار مترمکعب آب ذخیره می‌شود.
وی ادامه داد: امیدواریم با تکمیل خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز که ظرفیت قابل‌توجهی از آب شیراز را تأمین می‌کند، شاهد کاهش این معضلات پیش‌بینی‌نشده باشیم.  قرار است این خط تا ۲ هفته آینده به بهره‌برداری برسد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی