[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

انتخابات باید شفاف برگزار شود ، روزنامه شیراز نوین

 داور بین‌المللی بیلیارد گفت: وزارت ورزش در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون بیلیارد به قوانین خود عمل کند و در خصوص تشکیل مجمع انتخابات در زمان تداوم سرپرستی رئیس فدراسیون نظارت ویژه داشته باشد.
حبیب کتابچی، داور بین‌المللی بیلیارد است که 67 سال سن و نشان گُلدن در داوری بین‌المللی این رشته را دارد. او در گفت‌وگو با شیرازنوین به نکاتی در خصوص برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور اشاره می‌کند که هر چهار سال، یک بار برگزار می‌شود.
کتابچی با اشاره به انتخابات اخیر که در تاریخ 11 تیرماه برگزار شد، اظهار می‌کند: اکنون حدود ۱۵ سال است که آقای هاشم اسکندری، رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور است؛ یعنی سه دوره متوالی به‌عنوان رئیس فدراسیون حضور داشته است.
وی ادامه می‌دهد: همچنین پس از این مدت، ۶ ماه انفصال از خدمت داشته و بعد از آن ۳ دوره متوالی ۳ ماهه هم به‌عنوان سرپرست فدراسیون حضورش در این سمت تداوم یافته است و در انتخابات اخیر شاهد این بودیم که وی به علت اینکه خودش یکی از کاندیداها بوده است برای زمان خریدن در خصوص تأیید صلاحیت خود، برگزاری انتخابات را 8 روز عقب می‌اندازد و در روز برگزاری انتخابات هم با وجود اینکه از عدم تأیید صلاحیتش مطلع است، وانمود می‌کند که بی‌اطلاع بوده است. زمانی که انتخابات در حال برگزاری بود و در همان جلسه، عدم تأیید صلاحیتش را اعلام می‌کنند که جلسه را ترک می‌کند و با هواداری یکی از هوادارانش هم رأی‌دهندگان به بیرون از جلسه می‌روند و جلسه انتخابات منحل شده و به 2 هفته دیگر مؤکول می‌شود.
این داور بین‌المللی بیلیارد تصریح می‌کند: برابر قانون انتخابات فدراسیون‌ها، سرپرست در دوره ۳ ماهه موظف است که مقدمات مجمع را فراهم کند تا انتخابات ریاست فدراسیون برگزار شود؛ با توجه به اینکه سرپرست بیش از ۲ دوره متوالی نمی‌تواند در پست خود باشد؛ یعنی طی 2 دوره حداکثر باید مجمع انتخاباتی را برگزار کند، اکنون سؤال بنده از وزارت ورزش این است که چرا برای دور سوم سرپرستی شخص جدیدی را جایگزین نمی‌کنند؟
وی همچنین می‌افزاید: آیا تیم فعلی مدیریت فدراسیون که مسئول برگزاری مجمع انتخاباتی است، رأی‌دهندگان از طرف فدراسیون را مهره‌چینی و مدیریت نمی‌کند؟ آیا دبیر مجمع منصف و بی‌طرف عمل می‌کند؟ 
کتابچی ضمن اشاره به مصاحبه هاشم اسکندری، رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور اظهار می‌کند: وی در مصاحبه خود گفته است که در دوره او در این مسئولیت، ۱۳۲ مدال غرب آسیا، آسیایی و جهانی گرفته‌اند و سؤال بنده این است چند قطعه از این مدال‌ها به وسیله ورزشکارانی گرفته شده که در دوره تصدی او آموزش دیده‌اند؟
وی تأکید می‌کند: عمده این مدال‌ها به وسیله آقایان حسین وفایی، سهیل واحدی، امیر سرخوش و سیاوش مزینی گرفته شده که همگی در دوره ریاست آقای شعبانی‌فرد و قبل از او آموزش دیده بودند و در زمان تصدی وی به بار نشستند و موفق به دریافت مدال شدند؛ اگر ضرب‌المثل «دیگران کاشتند و ما خوردیم/ ما بکاریم و دیگران بخورند»، درست باشد در حالی که قسمت اول این مثال درست است، در قسمت دوم کاشته آقای اسکندری چیست؟
کتابچی در پایان با آرزوی برگزاری یک انتخابات سالم و دور از حاشیه خواستار توجه وزارت ورزش به برگزاری این دوره از انتخابات شد و تصریح کرد که از وزارت ورزش انتظار داریم که حداقل برابر قانون خود در برگزاری انتخابات فدراسیون عمل کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی