[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

توسعه فضای سبز با منابع آبی پایدار، روزنامه شیراز نوین

شهردار منطقه یک شیراز با اشاره به توسعه شبکه آب‌رسانی فضای سبز این منطقه گفت: یکی از راه‌های بهینه‌سازی مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آن هنگام انتقال، اجرای طرح‌های لوله‌گذاری برای آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهر است که گام بلندی در راستای بهره‌برداری مؤثر از ذخایر آب‌های موجود در منطقه است.
به گزارش امور ارتباطات و فرهنگی شهرداری منطقه یک، عبدالصالح رستم زاده شهردار منطقه گفت: بدون شک در کنار توسعه فضای سبز، تأمین زیر ساخت‌های آب‌رسانی و آبیاری ضرورت دارد، لذا با توجه به توسعه شهری و ایجاد معابر، اجرای خطوط انتقال و آب‌رسانی با مشکلات زیادی مواجه است که شهرداری با تلاش بی‌وقفه و صرف هزینه‌های زیاد اقدام به اجرای شبکه‌های آب‌رسانی می‌نماید.
رستم زاده افزود: در همین راستا خط انتقال آب خیابان جهاد، نارون و خاکشناسی به طول 5200 متر با هدف حفظ و گسترش فضای سبز، تزریق نشاط و سرسبزی در چهره شهر و جلوگیری از تلفات مربوط به انتقال آب اجرا گردید.
شهردار منطقه یک شیراز با بیان اینکه اجرای این طرح گام بلندی در راستای توسعه شبکه آبیاری و بهره‌برداری مؤثر از ذخایر آب‌های موجود در منطقه است، تصریح کرد: با استفاده از روش‌های نوین آبیاری، میزان آبیاری شلنگی، دستی و تانکری کاهش خواهد یافت و آب‌رسانی سریع‌تر و دقیق‌تر به درختان و فضای سبز انجام می‌شود. رستم زاده در پایان با تأکید بر اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب، به همشهریان توصیه کرد که با توجه به فرارسیدن فصل گرما و همچنین مشکلات و هزینه‌های بالای آب‌رسانی با تانکر با استفاده از پسآب‌های مصارف خانگی در آبیاری درختان معابر شهرداری را یاری نمایند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی