[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

خدمات برخط را گسترش داده‌ایم، روزنامه شیراز نوین


به گزارش دریافتی شیرازنوین، هیئت ویژه نظارت و ارزیابی عملکرد قوه قضائیه با هدف بررسی اقدامات مجموعه قضایی فارس به شیراز سفر کرده و در جمع اعضای شورای قضایی استان به تشریح برنامه‌های 3روزه این هیئت پرداخت.
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین معارفه اعضای این هیئت با بیان اینکه استان فارس بزرگ‌ترین مجموعه قضایی کشور از منظر تعداد است، به معرفی فارس از حیث جغرافیایی، تقسیمات کشوری، اجتماعی و جمعیتی پرداخت و گفت: دادگستری فارس با داشتن 651 قاضی عملکرد مناسبی در حوزه اجرای سند تحول قضایی و شاخص‌های چهارده‌گانه، حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر بخش‌های صف و ستاد داشته که در بررسی‌های به عمل آمده در هفته قوه قضائیه، دادگستری فارس به لحاظ مدیریتی در رأس دادگستری‌های کشور قرار گرفت.
موسوی به بخشی از اقدامات صورت گرفته در مجموعه قضایی فارس در راستای غلبه بر مهم‌ترین چالش عنوان شده در سند تحول قضایی یعنی اطاله دادرسی اشاره کرد و افزود: اقدامات و ابتکارات دادگستری فارس در حوزه جلوگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی و مدیریت کردن ورودی پرونده‌ها موفق بوده که بخش از این اقدامات منجر به کاهش 3 درصدی ورود پرونده‌های طلاق در سال 1401 شده است.
رئیس شورای قضایی استان فارس به موضوع الکترونیکی کردن امور و خدمات دستگاه قضایی و پیشرفت‌های این معاونت در فارس پرداخت و اظهار کرد: با توجه به هدف‌گذاری صورت گرفته در سند تحول قضایی، تلاش کرده‌ایم ضمن زمینه‌سازی در جهت راه اندازی دفاتر خدمات قضایی به منظور بهبود خدمت‌رسانی، خدمات بر خط را نیز گسترش دهیم.
حسین نجفی مدیر کل نظارت و ارزیابی عملکرد سازمانی معاونت راهبردی قوه قضائیه نیز در جمع اعضای شورای قضایی استان فارس هدف از نظارت و ارزیابی در معاونت راهبردی قوه قضائیه را نظارت موردی، نظارت سیستمی، عملکردی، نظارت بر سند تحول قضایی و نظارت بر اجرای برنامه خواند و گفت: ترکیب این نظارت‌ها در نظارت ستادی نمود پیدا می‌کند که در نظارت ستادی علاوه بر ترکیب این نظارت‌ها به تشکیلات، نیازمندی‌ها و چالش‌های پیش روی استان نیز می‌پردازد.
نجفی افزود: لازم است اعضای شورای قضایی استان با مدنظر قرار دادن این موضوعات آمار‌ها را به صورت دقیق ارائه کنند و این آمار‌ها و تمام مسائل موجود در گزارشی از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه تجمیع، تدوین و محضر رئیس قوه قضائیه تقدیم خواهد شد. وی در ادامه به پیام مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان عالی قضائی در هفته قوه قضائیه سال جاری اشاره کرد و گفت: در بیانات ایشان به موضوع ملاک داوری در مورد همه دستگاه‌ها و اینکه مهم‌ترین بخش اقدامات و عملکرد، نتیجه و محصولی است که به دست مردم می‌رسد، اشاره کردند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی عملکرد سازمانی معاونت راهبردی قوه قضائیه بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند آمار‌ها مهم است، اما در نهایت خروجی محصول، ملاک داوری در نظر گرفته می‌شود و آنچه مد نظر معاونت راهبردی قوه قضائیه در راستای ارزیابی و رتبه بندی استان‌هاست این است که به آمار‌ها با هدف مثبت شدن دیدگاه‌ها و داوری‌ها حرکت کنیم.
مدیر کل نظارت و ارزیابی عملکرد سازمانی معاونت راهبردی قوه قضائیه به هدف‌محوربودن در اقدامات و فعالیت‌ها نیز اشاره و بیان کرد: قوه قضائیه در برنامه‌ریزی سال گذشته به این نتیجه رسید که امسال هدف محور باشیم و هدف محور بودن یعنی مأموریت‌های پیش‌بینی شده در سند تحول هدف‌گذاری شود و مدیریت‌ها به نحوی اِعمال شود که فعالیت‌ها اصلی و جنبی طبق این مأموریت‌ها حرکت کند. نجفی در پایان گفت: برای رسیدن به برنامه هدف‌محور باید ابتکار، نبوغ، ابداعات و مساعی را بیشتر کنیم و یک هدف را برای کل استان‌ها در نظر بگیریم و قطعاً اقدامات دادگستری استان‌هایی که با راهکار‌های مناسب و ابتکاری به اقداماتی اجرایی دست می‌زنند هدف اصلی و منطبق با سیاست‌های کلان قوه قضائیه و سند تحول قضایی را تأمین می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی