[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حضور ۳۹ دانشگاه جوان ایران در جمع برترین‌های جهان، روزنامه شیراز نوین

حضور ۳۹ دانشگاه جوان ایران
 در جمع برترین‌های جهان

رئیس مؤسسه استنادی علوم جهان اسلام گفت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز، رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان دنیا را در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد و بر این اساس ۳۹ دانشگاه از کشور ایران به این رتبه‌بندی راه یافته‌اند.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)، سید احمد فاضل‌زاده روز چهارشنبه بیان کرد: در این نظام رتبه‌بندی ۶۰۵ دانشگاه جوان جهان حضور دارند که در قالب پنج معیار کلی ارزیابی شده‌اند.
وی افزود: در این میان دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، علوم پزشکی کردستان، علوم پزشکی قزوین، علوم پزشکی بابل و علوم پزشکی قم به ترتیب با رتبه‌های ۶۵، ۷۶، ۸۷، ۹۲ و ۱۰۰ در بین صد دانشگاه برتر دنیا این قرار دارند.
رئیس مؤسسه استنادی علوم جهان اسلام یادآور شد: این در حالی است که در رتبه‌بندی سال گذشته تایمز تنها ۲ دانشگاه از ایران در بین صد دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند.
فاضل‌زاده ادامه داد: در رتبه‌بندی امسال دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۱۳ دانشگاه از ۲۰ کشور اسلامی حضور دارند که در این میان کشورهای ترکیه، جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به ترتیب با ۴۷، ۳۹ و ۲۲ دانشگاه، رتبه اول تا سوم را در میان کشورهای اسلامی کسب کردند.
وی گفت: به لحاظ رتبه دانشگاهی نیز دانشگاه قطر (۲۴)، دانشگاه امارات متحده عربی (۳۸)، دانشگاه الفیصل عربستان سعودی (۵۱)، دانشگاه کوچ ترکیه (۵۵) و دانشگاه علوم پزشکی مازندران ایران (۶۵)، به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را در بین کشورهای اسلامی دارند.
رئیس مؤسسه استنادی علوم جهان اسلامی توضیح داد: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه بندی بین‌المللی است که هرساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب پنج معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.
وی اضافه کرد: این رتبه بندی شامل ۶۰۵ دانشگاه از سراسر دنیاست که قدمتی کمتر از ۵۰ سال دارند که جزو دانشگاه‌های جوان برتر دنیا محسوب می‌شوند و رتبه‌بندی ۲۰۲۳ یازدهمین فهرست دانشگاه‌های برتر جوان است که در دنیا از سال ۲۰۱۲ تاکنون به صورت سالانه توسط پایگاه رتبه‌بندی تایمز انجام شده است.
فاضل‌زاده عنوان کرد: دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه تهران، علوم پزشکی تهران و دانشگاه شیراز برخی از دانشگاه‌های کشور هستند که در سال‌های گذشته در این رتبه‌بندی حضور داشته‌اند اما اکنون دارای قدمتی بیش از ۵۰ سال هستند و نمی‌توانند در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان حضور یابند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی