[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رهایی از دام اعتیاد، اراده قوی می‌خواهد، روزنامه شیراز نوین

به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، همایش شمیم پاکی ویژه مددجویان بهبودیافته و خانواده آنها، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در این همایش ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، با تحسین تلاش مددجویان بهبودیافته از اعتیاد، گفت: این مددجویان نشانه‌ای ماندگار از عزم و اراده قوی برای زندگی سالم از خود به جای گذاشتند که می‌تواند سرمشق و الگویی برای همه افراد جامعه باشد.
دکتر «سید وحید حسینی» بزرگ‌ترین مبارزه انسان را مبارزه با نفس دانست که مددجویان بهبودیافته، در این آزمون، سربلند و پیروز بوده اند.
او با اشاره به تحکیم بنیان خانواده به عنوان یک اصل در پیشرفت و خودکفایی کشور و به عنوان یک زیرساخت فرهنگی مستحکم اظهار کرد: باعث افتخار است در کشوری زندگی می‌کنیم که خانواده محور است؛ چرا که بسیاری از مسائل در بدنه خانواده رفع می‌شود، اما نیاز به تقویت دارد.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ویژه دفتر اعتیاد دانشگاه از سال‌های پیش در خصوص این معضل اجتماعی پای کار آمده و با جدیت در حال تلاش برای بهبودی مددجویان بوده و در کشور هم فعالیت‌های این اداره شناخته شده است.
عضو شورای هماهنگی استان فارس نیز دیگر سخنران این همایش بود که با تبریک عید سعید غدیر خم و قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس تلاش در حوزه ترک و درمان اعتیاد، گفت: امروز شاهد یکی از اقدامات ارزشمند و ماندگار دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستیم و این حضور گرم مددجویان بهبودیافته در کنار خانواده‌های خود، نشان از اثربخشی فعالیت‌های مجموعه دانشگاه در این عرصه است.
«ترکمان» با بیان اینکه در گذشته تعداد مواد مخدر و روان‌گردان‌ها محدود بوده است، افزود: با توجه به فراوانی انواع مواد مخدر و روان‌گردان در دنیای امروز، شاهد افزایش مصرف‌کنندگان آن هم هستیم که ضرورت دارد مددجویان بهبودیافته به عنوان سفیران سلامت، گرفتاران این معضل را راهنمایی و به مراکز مرتبط معرفی کنید. سرپرست دفتر اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، یکی از اهداف برگزاری این همایش را نشان دادن افتخار و اراده مددجویان بهبودیافته و حضور آنان در جمع خانواده‌ها عنوان کرد که باعث خوشحالی کادر سلامت می‌شود. دکتر «علیرضا صحراگرد» با بیان اینکه ما در مجموعه سلامت، هدفی جز سلامتی مردم نداریم و کارکنان مجموعه سلامت برای ارتقای و حفظ سلامتی مردم تلاش می‌کنند، افزود: یکی از اولویت‌های اداره اعتیاد دانشگاه، ایجاد فضایی مناسب و فراهم سازی زیرساخت‌ها برای بهبودی مددجویان و و گسترش این اقدامات در سطح استان فارس است.
در این برنامه ضمن تقدیر از کارکنان مراکز دولتی و کارشناسان ناظر محیطی، اهدای جوایز به مادر، همسر و فرزندان ممتاز مددجویان، مدجویان نمونه برای رایگان شدن هزینه‌های درمان به مدت دو ماه معرفی شدند.
اهدای جوایز به نقاشی کودکان شرکت کننده و اجرای گروه سرود فریادگران بی‌صدا، از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
همایش شمیم پاکی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نمایندگانی از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، انجمن درمانگران سوء مصرف مواد و اداره بهزیستی در سالن سینا و صدرا برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی