[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سونامی سالمندی پیش روست ، روزنامه شیراز نوین

سی‌امین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس و با بررسی راهکارهای همکاری مشترک در تحقق هرچه بهتر اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در این نشست ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: در حال حاضر با کاهش رشد و پیری جمعیت مواجه هستیم که آثار آن در حوزه‌های مختلف مشاهده می‌شود.
دکتر «سید وحید حسینی» افزود: در دولت سیزدهم، همت خوب و مطلوبی برای مقابله با این معضل صورت گرفته و نیاز است برای ترویج فرهنگ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و فرزندآوری، تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها در راستای نتیجه بخشی و افزایش رشد جمعیت کشور گام بردارند.
او با بیان اینکه در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری، نشست‌های منظم و مستمری به صورت هفتگی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود، برگزاری جلسات مشترک بین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان‌ها، ادارات و نهادها را دیگر محور برنامه‌ریزی مجموعه سلامت استان برای پیشبرد موفق اهداف این حوزه برشمرد.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک دو مجموعه در حیطه جوانی جمعیت، استفاده از ظرفیت روحانیت، ائمه جمعه و جماعات به عنوان معتمدان و رابطان مستقیم مردم را گامی بسیار تأثیرگذار در اجرای صحیح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و به ثمر رسیدن اهداف این طرح ملی خواند و خواستار راه اندازی کمیته مشترک دو سازمان در این حیطه شد.
دکتر سید وحید حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از توسعه مراکز مشاوره درمان ناباروری و مراکز IVF در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از محورهای تلاش مجموعه سلامت استان در این زمینه یاد کرد که نتایج مطلوبی را به همراه داشته و افزود: همچنین راه‌اندازی مرکز «نفس» با هدف پیشگیری از موارد سقط جنین در استان، تلاشی دیگر در این راستا بوده است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس نیز در این نشست ضمن تبریک عید سعد غدیرخم گفت: شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی کادر سلامت و جهاد آنان در امر درمان بیماران و بهبود وضعیت بهداشت و درمان مردم هستیم که اوج این جهاد سلامت را در بحران کرونا مشاهده کردیم و جای خداقوت و قدردانی دارد.
حجت‌الاسلام «حسن قانع» اظهار کرد: حرکت به سمت اجرای موفق طرح‌های ملی، نیازمند فرهنگ‌سازی است که می‌توان از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات برای تحقق و تسریع در این امر استفاده کرد.
او انجمن‌های فعال در دستگاه‌ها و ادارات، تشکل‌های دینی، بسیج و شورای امر به معروف، هیئت‌ها، کانون مداحان، مبلغان، بسیج محلات، کنشگران فرهنگی و اجتماعی را از جمله زیرساخت‌های موجود برای ترویج فرهنگ عمومی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان برشمرد که با مشارکت دو مجموعه، می‌توان به این مهم دست یافت.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، تنها راه استفاده از ظرفیت‌های مردمی را پای کار آمدن محلات عنوان کرد و افزود: استفاده از بسیج محلات با رویکرد حل مسائل و چالش‌های این حوزه و توانمندسازی خانواده‌ها، اثربخش است.حجت‌الاسلام قانع در این نشست، بر همکاری و همراهی مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای این طرح ملی اعلام آمادگی کرد.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در این نشست ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از یک سال گذشته به صورت میدانی در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به صورت علمی پای کار آمده و با ابتکاری جدید مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های استان، با برگزاری جلسات برون بخشی به کار خود ادامه می‌دهد.
«زهرا یقطین» افزود: این دومین نشست برون بخشی قرارگاه جمعیت است که به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای رفع چالش‌ها و موانع و تقویت آموزش عمومی برگزار می‌شود.
معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست با ارائه راهکارهای مختلف در زمینه تسریع در بهبود اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت در استان، گزارشی از اقدامات کمیته‌های زیرمجموعه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه در حوزه‌های خود ارائه دادند.
همچنین در این نشست از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس، گزارشی از اقدامات این مجموعه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری ارائه شد.
سی‌امین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، صبح دیروز چهاردهم تیر 1402 در اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی