[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه سوسه کباب، روزنامه شیراز نوین

سوسه کباب یکی از انواع غذاهای خوش‌مزه و اصیل ایرانی است که به نوعی یکی از انواع دستورهای پخت مرغ شکم‌پر محسوب می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوسه کباب در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
مرغ کامل: ۱ عدد ۱ کیلوگرمی
سبزی معطر: ۲۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
سیر: ۲ حبه
گردوی آسیاب‌شده: ۴ قاشق غذاخوری
رب انار: ۲ قاشق غذاخوری
دانه انار: ۱ قاشق غذاخوری
آلو: ۱۰ عدد
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و روغن: به مقدار کافی
سبزی معطر: جعفری، گشنیز، نعنا، اوجی، تره، اناریجه، زلنگ، شنبلیله، سرسم و برگ سیر
 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه سوسه کباب خوش‌مزه به روش شمالی ابتدا باید از مرغ مناسب استفاده کنیم. برای این غذا یا باید از جوجه استفاده شود، یا اینکه اگر جوجه پیدا نکردیم از مرغ حداکثر ۱ کیلوگرمی استفاده کنیم؛ ابتدا باید گوشت مرغ را طعم‌دار کنیم.
 مرحله دوم
برای این منظور مرغ را به خوبی می‌شوییم و خشک می‌کنیم، سپس مقداری نمک، فلفل‌سیاه و زعفران دم‌کرده با هم ترکیب می‌کنیم و با دست روی گوشت مرغ می‌مالیم. در ادامه آن را در یک ظرف در دار قرار داده، سپس به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.
 مرحله سوم
در این مرحله پیاز را رنده می‌کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و پیاز را به خوبی تفت می‌دهیم تا نرم شود. در ادامه سیر را رنده می‌کنیم و به پیاز اضافه می‌کنیم.
 مرحله چهارم
حالا بلافاصله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم تا مواد با هم یک‌دست شوند. در ادامه سبزی معطر را خرد می‌کنیم و به قابلمه اضافه می‌کنیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه تفت می‌دهیم تا سرخ شود.
 مرحله پنجم
در این مرحله گردو را اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا با دیگر مواد یک‌دست شود. در ادامه دانه انار و رب انار را هم به همراه آلو به قابلمه اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم. پس از اینکه مواد به روغن افتادند، قابلمه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم.
 مرحله ششم
در این مرحله مرغ را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس مقداری از ترکیب مواد را که کاملاً خنک شده است را داخل شکم مرغ قرار می‌دهیم، سپس شکم مرغ را با نخ و سوزن به خوبی می‌دوزیم. حالا مرغ را داخل یک قابلمه مناسب قرار می‌دهیم.
 مرحله هفتم
سپس کمی روغن اضافه می‌کنیم و مرغ را کمی سرخ می‌کنیم، سپس باقیمانده مواد را به همراه نصف لیوان آب به قابلمه اضافه می‌کنیم. در ادامه کمی صبر می‌کنیم تا آب جوش بیاید، سپس حرارت زیر قابلمه را کم می‌کنیم.
 مرحله هشتم
برای اینکه مواد به خوبی به خورد گوشت مرغ بروند، در حین پخت مقداری از مواد را روی گوشت مرغ می‌ریزیم و در پایان سوسه کباب را به همراه کته سرو می کنیم.
توجه داشته باشید که زمان پخت این مرغ خوش‌مزه حدوداً ۲ ساعت است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی