[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عزیزی: پروژه انتقال بیرانوند به استقلال را دلالان اجرا کردند، روزنامه شیراز نوین

پیشکسوت فوتبال گفت: به نظرم پروژه انتقال علی‌رضا بیرانوند به استقلال را دلالان اجرا کردند تا قیمت بازیکنان را بالا ببرند.
خداداد عزیزی، پیشکسوت فوتبال درباره وضعیت نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال و رقم‌های قرارداد بالا اظهار کرد: واقعاً سخت است در این‌باره صحبت کنم، چون بحث  مالی بازیکنان است و آنها زحمت می‌کشند و یک‌سری حق و حقوق‌هایی دارند، اما یک‌سری قرارداد‌ها و سقف‌هایی عنوان می‌شود که آدم تعجب می‌کند. چطور این رقم‌های عجیب و غریب در فوتبالمان است، اما در حالی که کیفیت فوتبالمان با ارقام قرارداد‌ها اصلاً قابل مقایسه نیست. متأسفانه نقل و انتقالات بیشتر حاشیه است و حاشیه آن به فضای مجازی برمی‌گردد که خیلی‌ها در آن از جمله دلالان نقش دارند؛ خیلی جذاب و جالب نیست.  
بیرانوند یک مقدار حاشیه‌ها را برای خودش بیشتر کرد
او درباره بحث انتقال علی‌رضا بیرانوند به تیم استقلال که این روز‌ها درگیری بین سرخابی‌ها به وجود آورد و  مدیران استقلال هم استعفا دادند، گفت: همین که هواداران جلوی باشگاه‌ها جمع می‌شوند، نشان می‌دهد که جو متشنجی وجود دارد و این نشان می‌دهد خیلی اوضاع خوب نیست. به نظرم علی‌رضا بیرانوند از پرسپولیس نخواهد رفت و این اتفاق برای بیرانوند جذاب نخواهد بود و یک مقدار حاشیه‌ها را برای خودش بیشتر کرد. بازی رسانه‌ای بود و همیشه این اتفاقات در فوتبال ما هست و اصلاً قرار نبود این اتفاق بیفتد و فقط برای بالا بردن ارقام نقل و انتقالات بود. این پروژه را برخی دلالان و ذی‌نفعان برای گران شدن بازیکنان اجرا کردند. تیم‌های استقلال و پرسپولیس بزرگ هستند و این همه حاشیه برای این ۲ تیم خوب نیست. من فکر می‌کنم مدیران ما فوتبالی نیستند و نوع برخورد با چنین مسائلی را نمی‌دانند.  
یک سفره در بالا پهن است و هر که یک گوشه‌ای را می‌برد 
عزیزی درباره اینکه جواد نکونام در تیم استقلال تنها شده است، گفت: این هم از جذابیت‌های فوتبال است و مدیرعاملی به این سرعت کنار می‌رود. باید دلایل استعفای کریمی و امیری را بدانیم تا حرف بزنیم. یک تعداد تیم‌های صنعتی و دولتی داریم که عجیب و غریب دارند پول خرج می‌کنند و یک‌سری تیم‌ها پول ندارند و یک‌سری ارقام معلوم نیست کجا می‌روند و در فوتبال ما ناپیدا و گم هستند. فوتبال ما دولتی است که پولش را دولت می‌دهد و حساب و کتابی در آن نیست. یک‌سری تیم‌های خصوصی هستند که پول آنچنانی ندارند و بعد آنها در پایین‌های جدول  با هم می‌جنگند. همچنین جنگ و دعوا بین تیم‌های پولدار می‌شود که دولت هزینه‌هایشان  را می‌دهد و یک سفره در آن بالا پهن است و هر که یک گوشه‌ای را می‌برد.  
بازی نکردن تیم‌ها با تیم ملی ربطی به فوتبال ندارد
پیشکسوت فوتبال درباره اینکه تورنمنت کافا کمکی به تیم ملی فوتبال کرد، بیان داشت: نه، این مسابقات و بازی با افغانستان و قرقیزستان کمکی به ما نمی‌کند و اگر ۲ تیم ملی را A و B  در ورزشگاه آزادی  بازی می‌کردند، کیفیتش بیشتر از این رقابت‌ها بود. فکر کنم جنبه فنی‌اش زیاد بود که گل هم از افغانستان بخوریم. شاید بازی با ازبکستان یک مقدار کیفیت فنی داشت و این تیم خیلی خوب برابر ما بازی کرد. خیلی از تیم‌ها با ما بازی نمی‌کنند و بودجه‌اش را نداریم تا با تیم‌های بزرگ بازی کنیم و شاید چاره‌ای نداریم که در این تورنمنت‌ها شرکت کنیم، اما جذابیتی نداشت. ما بازی‌های تدارکاتی نداریم و تیمی با ما بازی نمی‌کند و این شرایط سیاسی کشورمان است و ربطی به فوتبال ندارد؛ خدا به خیر کند.  
در انتخاب الهویی و کار سردار آزمون از قلعه نویی گله دارم 
او درباره اظهارات مایلی کهن علیه قلعه نویی بیان کرد: مایلی کهن بازیکن و سرمربی تیم ملی فوتبال بوده و من درباره صحبت‌هایش نظری ندارم. به نظرم بعضی از حرفهایش بی‌راه و بی‌ربط نیست. البته من از قلعه نویی به خاطر انتخاب دستیارانش گله می‌کنم و جای سؤال دارم که الهویی از کجا می‌آید و یک دفعه مربی تیم ملی فوتبال ما می‌شود. با تمام احترامی که برای الهویی قائل هستم، اما او ۷ بازی سرمربی تیم گل گهر بوده است و نتایجش مشخص است. ما چطور می‌توانیم تیم ملی خود را به او بدهیم در حالی که در  تیم گل‌گهر با آن همه سرمایه و بازیکن نتایج ضعیفی گرفت. یک گله دیگر هم دارم که قلعه نویی در بازی با کنیا سردار آزمون را به تیم ملی دعوت کرد و ۷ روز فیفا دیگر از باشگاه بایر لورکوزن خواسته می‌شود که او را در اختیار تیم ملی ایران بگذارند، اما او در گنبد والیبال بازی می‌کرد. ما باید جواب‌گوی باشگاه لورکوزن هم باشیم که بازیکنش به‌جای بازی در تیم ملی فوتبال ایران در گنبد والیبال بازی می‌کرده است و این خیلی جذابیت ندارد. با تمام احترامی که برای آزمون، قلعه نویی و فدراسیون فوتبال قائل هستم، اما قلعه نویی و کادر فنی تیم ملی بیشتر از این باید جنم داشته باشند که یک بازیکن نباید این کار را کند.  
قلعه نویی با قبول سرمربیگری تا پایان جام ملت‌های آسیا به خودش ضربه زد 
وی تصریح کرد: ما این همه فوتبالیست با سابقه ملی داریم، یک دفعه چه جوری می‌شود که الهویی سر در می‌آورد و به‌عنوان نفر اول کادر ما انتخاب می‌شود؟ در مورد سردار آزمون که ارتباط خوبی هم با او دارم، اما نمی‌پذیرم که بازیکن به‌جای حضور در تیم ملی فوتبال برود  در گنبد و  والیبال بازی کند. این مسائلی است که قلعه نویی را به مرور زمان دچار مشکل خواهد کرد. همچنین قلعه نویی چطور قبول کرد که قراردادش را تا بعد از جام ملت‌های آسیا ببندد و این هم برایم سؤال است؟ همان‌طور که کی روش قرارداد ۲ ساله و ۴ ساله می‌بندد باید یک مربی ایرانی هم تا جام جهانی قرارداد ببندد. به نظرم قلعه نویی خودش کوتاهی کرد و اینکه قبول کرد که تا جام ملت‌های آسیا باشد به خودش ضربه زده است و این نشان می‌دهد که می‌توانند به راحتی ما را عوض کنند.
شاید با دعای مردم قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم 
عزیزی گفت: در جام ملت‌های آسیا کار سختی با تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا داریم؛ تیم‌هایی که  سطح فوتبالشان از آسیا فراتر رفته است. مگر اینکه مردم در ایام محرم دعا کنند تا تیم‌های ژاپن و کره جنوبی  بازیکنان زیر ۲۰ ساله خود را بیاورند، چون آنها برای ۴ سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنند؛ ما دعا کنیم که آنها با جوانان خود بیایند تا قهرمان شویم.  
ما برنامه‌ای برای آینده نداریم 
عزیزی درباره اظهارات کنعانی زادگان که «تیم ملی با قلعه نویی می‌تواند قهرمان آسیا شود»، گفت:  همه آدم‌ها می‌توانند مدعی شوند و امید چیز بدی نیست و فوتبال جذابیتش این است که هیچ وقت نمی‌توانیم درباره آینده اظهارنظر کنیم. شاید تیم‌های ژاپن و کره جنوبی روی کاغذ بهتر از ما باشند، اما فوتبال هیچ وقت چیزی را تعیین نمی‌کند و در زمین مسابقه، بعد از ۹۰ دقیقه مشخص می‌شود. شاید روز‌هایی که با ژاپن و کره بازی می‌کنیم روزشان نباشد و توپ‌های آن به گل نرفته و توپ‌های ما به گل برود. این اتفاقات برای من در بازی با استرالیا افتاد و در روزی که استرالیا می‌توانست به راحتی ما را ببرد، بازی ۲ بر ۲ شد و ما به جام جهانی رفتیم. امکان دارد با اتفاقات قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم، اما اگر واقع‌بینانه و با دید کارشناسی و فوتبالی نگاه کنیم. ظلم بسیار بزرگی است که ما در جام ملت‌ها قهرمان شویم و تیم ژاپن قهرمان نشود. تیم‌های ژاپن و کره جنوبی برنامه‌ریزی و آینده‌گری می‌کنند و نقشه می‌کشند و برای آینده طراحی می‌کنند. اما ما می‌خواهیم آنها قهرمان نشوند و ما قهرمان شویم؛ در حالی که هیچ نقشه و برنامه‌ای و زیرساختی  برای آینده نداریم. سرمربی تیم ملی هم تا جام ملت‌های آسیا قرارداد دارد و خودش هم نمی‌داند چکاره هست. ما برنامه‌ریزی نداریم و بدون برنامه به جایی نمی‌رسیم.  

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی