[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توان اجرای هم‌زمان پروژه‌های عمرانی را داریم، روزنامه شیراز نوین


شهردار شیراز به‌اتفاق هیئت همراه در بازدید عیدانه از پروژه‌های بزرگ‌راه شهید استوار، ادامه بولوار تخت جمشید، محل دپو قطار شهری و مجموعه سینما جوان گفت: اجرای هم‌زمان پروژه‌های متعدد عمرانی در سطح شیراز بی‌نظیر و بی‌سابقه است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مدیریت شهری در روز عید سعید غدیر از پروژه‌های عمرانی بزرگ‌راه شهید استوار، ادامه بلوار تخت جمشید، دپو قطار شهری و مجموعه سینما جوان بازدید کرد و آخرین وضعیت آن‌ها را موردبررسی قرار داد.
محمدحسن اسدی در این بازدید اظهار کرد: در بازدید عمرانی از پروژه‌های سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز یکی از مهم‌ترین آن‌ها پروژه بزرگ‌راه شهید استوار به طول ۵٫۵ کیلومتر رفت‌ و برگشت، جمعاً ۱۱ کیلومتر و یکی از پروژه‌های شاخص و تأثیرگذار ورودی جنوب شرق شیراز است.
اسدی خاطرنشان کرد: امروز بیشترین دغدغه مدیریت شهری و کلیه عوامل اجرایی پروژه، اتمام پروژه‌ها زودتر از موعد مقرر می‌باشد.
وی گفت: این پروژه از سالیان قبل در دستور کار مدیریت شهری بوده اما با مشکلات و موانعی همانند تملک املاک مورد مسیر رو‌به‌رو بوده است؛ اما از اواخر سال گذشته، کلیه تملک‌ها غالب بر ۱۰۰میلیارد تومان انجام ‌شده و امروز فضا برای کارهای اجرای پروژه بزرگ‌راه شهید استوار کاملاً مهیاست.
شهردار کلان‌شهر شیراز بیان کرد: با اتمام این پروژه در تردد مردم تسهیل رخ ‌داده و در مسئله پدافند غیرعامل اتفاقات خوبی به وجود خواهد آمد. امیدوارم با اهتمامی که در شهرداری، شورای اسلامی شهر و همت خانواده ۱۳هزار نفری شهرداری به‌صورت دو نوبت ‌کار، کارگران عزیز، مهندسان و پیمانکار، سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری، معاونت فنی و عمرانی، مدیران شهرداری و یاوران شورا و همه مجریانی که در این پروژه فعالیت دارند، وجود دارد، بتوانیم این پروژه‌ را زودتر از موعد مقرر تقدیم مردم شریف و عزیز شهرمان شیراز نماییم.
اسدی گفت: پروژه عمرانی کلانی به‌طور هم‌زمان در شهر شیراز در حال اجراست که در طول دوران فعالیت شهرداری شیراز، این حجم کار و تعداد و مبلغ پروژه‌ها بی‌نظیر و بی‌سابقه است.
وی اظهار داشت: مقطع عرضی پروژه بزرگ‌راه شهید استوار۸۰ متر و کاری دشوار، با تملک‌های بسیار بالایی می‌باشد.
اکبری شهردار منطقه ۷ در خصوص پروژه بزرگ‌راه شهید استوار بیان کرد: این بزرگ‌راه از بولوار خلیج‌فارس تا بولوار نصر ادامه دارد و با افتتاح آن کلیه مسافرانی که قصد تردد از محور شیراز به استان‌های شمالی و بالعکس رادارند، در کمترین زمان و ترافیک از شهر شیراز عبور می‌کنند.
شهردار منطقه ۷ گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۲ کلنگ‌زنی و از ۵٫۵ کیلومتر آن حدود ۳ کیلومتر اجرا شد و مابقی به دلیل مشکل تملک املاک موردمسیر ناتمام ماند؛ اما در سال گذشته با همت شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز، این امر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و اقدامات لازم انجام و افزون بر ۲۱ هکتار ملک با بیش از۴۰ مالک در محله‌های دست خضر، وزیرآباد و سهل‌آباد به تملک شهرداری شیراز درآمد و امیداریم تا پایان سال ۱۴۰۲ یا در اوایل سال ۱۴۰۳ این پروژه به بهره‌برداری برسد و این خدمت نیز تقدیم مردم شریف شهرمان شیراز گردد. وی گفت: از دیگر پروژه‌های در حال اجرا در منطقه ۷ شهرداری شیراز می‌توان پروژه اتصال شهرک صادقیه به بلوار اتحاد را نام برد که ۸۰۰ متر آن در بلوار تخت جمشید باقی‌مانده و املاک مورد مسیر با متراژ حدود ۲٫۵ هکتار به تملک شهرداری شیراز درآمده و امیدواریم تا ۴ ماه آینده به بهره‌برداری رسیده و موجبات رضایتمندی شهروندان در شرق شیراز فراهم گردد.
در بازدیدهای پروژه‌های عمرانی روز عید غدیر توسط شهردار شیراز، بازدید از دپو قطار شهری، محل تعمیر، نگهداشت و تنظیف قطار شهری شیراز انجام شد و اسدی به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان به بررسی مشکلات و مسائل پروژه پرداخت. شهردار کلان‌شهر شیراز در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اهمیت نقش خطوط ریلی در حمل‌ونقل شهروندان، یکی از مسائل بسیار بااهمیت مدیریت شهری تعمیر، نگهداشت، تنظیف و تأمین قطعات لازم واگن‌هاست.
این مقام ارشد شهری شیراز در ادامه به تشریح بازدیدهای میدانی انجام‌شده از محل دپو قطار شهری گفت: اقدامات شاخصی در سنوات گذشته رخ ‌داده و با توجه به فعالیت ۱۵ تا ۱۶ساعته واگن‌ها به‌صورت روزانه، نیاز به سرویس و شست‌وشو در مرکز دپو قطار شهری است.
محمدحسن اسدی در این بازدید بیان کرد: یکی از اقدامات فرهنگی عمرانی، شهرداری شیراز در مناطق جنوبی شهر شیراز مجموعه سینما جوان است. مجموعه سینما جوان با ۵ سالن سینمایی که ۳ سالن آن با ظرفیت ۱۸۵ صندلی و ۲ سالن تحت عنوان vip با ۷۵ صندلی و ۱ سالن تئاتر با ظرفیت ۲۲۰ نفر که در نوع خود بی‌نظیر است، جهت برنامه‌های فرهنگی تئاتر در نظر گرفته ‌شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی