[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آرایشگاه‌ها در حوزه پزشکی دخالت نکنند، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین:
shomalianm@gmail.com

رئیس اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز گفت: کلینیک‌های زیرزمینی زیبایی که به صورت غیرمجاز و بدون حضور پزشک یا در قالب یک مکان آرایشگاهی در ارائه خدمات زیبایی و انواع تراپی‌ها فعالیت می‌کنند، مداخله‌گر پزشکی هستند و اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز با این موارد به صورت جدی و قانونی برخورد می‌کند.
استقبال زیاد بانوان از اقدامات زیبایی موجب شده است تا برخی از مراکز با اسم و عنوان آرایشگاه به انجام مداخلات پزشکی غیرمجاز در حوزه زیبایی روی بیاورند که تزریق بوتاکس و انجام تراپی‌های پوست و زیبایی از نمونه‌های آن است؛ کاری که غیرقانونی است و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد و اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز نیز به جد با انجام آن مخالف بوده و اعلام کرده که این موارد را به شدت و با جدیت مورد پیگیری قانونی قرار می‌دهد.
سیمین محمدپور، رئیس اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز با اشاره به پیگیری‌های جدی این اتحادیه در خصوص انجام امور زیبایی خارج از تعاریف قانونی آرایشگاه‌ها در گفت‌وگو با شیرازنوین گفت: کلینیک‌های زیرزمینی زیبایی که به صورت غیرمجاز و بدون حضور پزشک یا در قالب یک مکان آرایشگاهی در ارائه خدمات زیبایی و انواع تراپی‌ها فعالیت می‌کنند، مداخله‌گر پزشکی هستند و اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز با این موارد به صورت جدی و قانونی برخورد می‌کند.
وی افزود: بر این دست مراکز غیرمجاز که در قالب آرایشگاه فعالیت می‌کنند و فعالیت 99 درصد آنها بدون مجوز و پروانه کسب و به صورت غیرقانونی است، نظارت و بازرسی انجام می‌شود و اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز متخلفان را به صورت مستقیم به دادگاه معرفی می‌کند تا به طور قانونی و جدی با آنها برخورد شود.
محمدپور همچنین با اشاره به یکی دو مورد تخلف که در قالب آرایشگاه و به صورت غیرقانونی اقدام به انجام ساکشن کرده بودند، بیان کرد: این افراد خاطی و متخلف در شیراز با شکایت مشتریان به اتحادیه شناسایی شدند و اتحادیه آنها را مستقیماً به دادگاه معرفی کرد تا نتیجه تخلف خود و بازی با سلامت مردم را با برخورد قانونی ببینند.
محمدپور تصریح کرد: آرایشگران فقط ملزم به پیرایش و آرایش و انجام مواردی مانند آرایش ناخن، آرایش عروس، اصلاح صورت، آرایشگری زنانه و ترمیم و اصلاح ابرو (تاتو) با روش میکروپیگمانتاسیون را دارند و هرگونه خدمات در خارج از این چارچوب مانند لیزر پوست، لیزر کوچک کردن بینی (پلکسر) و رفع افتادگی پلک جرم محسوب می‌شود.
وی با اشاره به انجام تتو در آرایشگاه‌ها هم گفت: تتو هم ضوابط خاصی دارد که آرایشگران مجاز و دارای پروانه کسب ما می‌توانند به شرط تمام سرامیک بودن محل فعالیت، برخورداری از دستگاه کارتریج‌خور و سوزن یک‌بارمصرف و دستگاه میکروپیگمنتیشن(برای عدم برگشت خون به دستگاه) اقدام به فعالیت در این حوزه داشته باشند.
رئیس این اتحادیه با تأکید بر اینکه سالن‌های آرایشی و آرایشگاه‌ها حق مداخله در امور پزشکی ندارند، اظهار داشت: با همکاری اتاق اصناف فارس، تعزیرات حکومتی، اداره بهداشت و درمان و اداره اماکن نیروی انتظامی گشت‌های بازرسی از آرایشگاه‌ها انجام می‌شود و پیگیر شکایات مردمی در این زمینه نیز هستیم اما آگاهی مردم در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار است و شهروندان به جای مراجعه به مراکز زیرزمینی زیبایی یا در پوشش آرایشگاه باید به مراکز مجاز و پزشکی مراجعه کنند.
وی اعلام کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات در انجام امور زیبایی خارج از محدوده صنف آرایشگران زنانه را به شماره 38209214 اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار بگیرد.
محمدپور گفت: تمامی تخلفاتی که تاکنون شناسایی و پیگیری شده توسط آرایشگرنماها انجام شده و آرایشگران دارای پروانه کسب و مجاز به قانون صنفی خود آشنا هستند و در حیطه فعالیت مجاز خود فعالیت دارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی