[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این افراد در خطر ابتلا به سکته مغزی، روزنامه شیراز نوین

براساس تحقیقات جدید دانشگاه ویرجینیا، علائم بی‌خوابی که مشکل به خواب رفتن یا خواب ماندن یا زود بیدار شدن از خواب است با خطر بالاتر سکته مغزی مرتبط است.
به گزارش صدآنلاین، محققان دریافتند این خطر در افراد کمتر از ۵۰ سال سن بیشتر است.
دکتر «وندمی ساوادوگو»، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: خواب به‌عنوان یک عملکرد بیولوژیکی برای پردازش خاطرات، ترمیم سلول‌ها و آزادسازی سموم انباشته‌شده در طول روز کلیدی است.
ساوادوگو افزود: بنابراین، هنگامی که اختلالی در سیستم رخ می‌دهد، اختلال خواب، مشکل در به خواب رفتن و مشکل در خواب ماندن، می‌تواند منجر به برخی پیامدهای نامطلوب سلامتی شود.
محققان دقیقاً مطمئن نیستند که چگونه بی‌خوابی بر خطر سکته مغزی تأثیر می‌گذارد، اما تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که ممکن است باعث التهاب مضر شود.
این مطالعه شامل بیش از ۳۱۰۰۰ نفر با میانگین سنی ۶۱ سال و بدون سابقه سکته قبل از شروع تحقیقات بود.
محققان چهار سؤال در مورد اینکه چقدر افراد در به خواب رفتن مشکل دارند، در طول شب بیدار می‌شوند یا خیلی زود بیدار می‌شوند و نمی‌توانند دوباره بخوابند، پرسیدند. آنها همچنین از مردم پرسیدند که چقدر در صبح احساس استراحت می‌کنند.
سپس این تیم به طور متوسط ۹ سال بیماران را دنبال کردند که در این مدت، در مجموع ۲۱۰۱ سکته مغزی رخ داد.
خطر سکته مغزی در افرادی که یک تا چهار علامت بی‌خوابی داشتند در مقایسه با افرادی که هیچ علامتی نداشتند، ۱۶ درصد بیشتر بود. خطر سکته مغزی در افرادی که ۵ تا ۸ علامت داشتند، ۵۱ درصد بیشتر بود.
این ارتباط بین علائم و سکته مغزی برای بیماران جوان‌تر قوی‌تر بوده که تقریباً چهار برابر نسبت به بیماران بدون علامت بود. همچنین برای افراد ۵۰ سال و بالاتر، خطر ۳۸ درصد بیشتر از افراد بدون علامت بود.
بیمارانی که دیابت، فشارخون بالا، بیماری قلبی و افسردگی داشتند نیز با خطر بیشتری روبه‌رو بودند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی