[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خواص فراوان دمنوش نعناع را بشناسید، روزنامه شیراز نوین

وقتی در حال کاهش وزن هستید، در کنار ورزش و رژیم‌غذایی، دمنوش نعناع میل کنید؛ این کار به روند لاغری کمک می‌کند و از سوی دیگر چای نعناع در هضم سریع‌تر غذا هم مفید است.
به گزارش بهداشت نیوز، دمنوش نعناع حاوی مقادیر بالایی از چندین نوع آنتی‌اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
کاهش وزن و لاغری
یکی دیگر از خواص چای نعناع، تأثیر آن در کاهش وزن و لاغری است؛ اگرچه نباید گفت که چای نعناع برای لاغری جادو می‌کند، اما تأثیر زیادی در افزایش متابولیسم بدن دارد. وقتی در حال کاهش وزن هستید، در کنار ورزش و رژیم‌غذایی، دمنوش نعناع میل کنید زیرا این کار به روند لاغری کمک می‌کند. از سوی دیگر چای نعناع به هضم سریع‌تر غذا هم کمک کرده و در نتیجه شما سریع‌تر احساس سیری می‌کنید و از غذا خوردن دست می‌کشید. دمنوش نعناع تأثیر زیادی در کاهش اشتهای کاذب دارد؛ بنابراین در درازمدت به کاهش وزن کمک می‌کند.
مفید برای گوارش و هضم غذا
یکی دیگر از خاصیت‌های دمنوش نعناع برای لاغری کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. می‌دانید که برای لاغری، سیستم گوارش باید به خوبی عمل کند. هضم سریع‌تر موادغذایی و دفع مواد زائد از بدن به لاغری شما کمک می‌کند و دمنوش نعناع دقیقاً همین نتیجه را در سیستم گوارش به همراه دارد.
این دمنوش، ماهیچه‌های دستگاه گوارش را نرم‌تر می‌کند و همچنین با افزایش جریان صفرا، باعث دفع بیشتر کلسترول خون می‌شود. از سوی دیگر به کاهش نفخ معده و سوءهاضمه کمک می‌کند.
کاهش درد قاعدگی
خانم‌هایی که در زمان قاعدگی به درد شدید مبتلا می‌شوند، دچار انقباضات و اسپاسم عضلات رحم هستند؛ این موضوع کاملاً طبیعی است و در بسیاری از بانوان دیده می‌شود، اما یکی از راه‌های کاهش درد پریودی، خوردن چای نعناست. این دمنوش تأثیر زیادی در کاهش نفخ شکم، دردهای شدید شکمی و گرفتگی قاعدگی دارد. همچنین می‌تواند انقباضات دیواره‌ رحم را کمتر کند. این دمنوش طبع گرمی دارد و موجب کاهش درد قاعدگی می‌شود.
برای تأثیر بهتر آن توصیه می‌شود در روز قبل از قاعدگی یا در همان روز اول، ۲-۳ بار در روز دمنوش نعناع را میل کنید.
طرز تهیه دمنوش نعناع
برای درست کردن این نوشیدنی ابتدا چند برگ تازه‌ نعناع را بشویید؛ سپس داخل قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. حالا اجازه دهید این چای به مدت ۷ دقیقه بر روی حرارت غیرمستقیم(کتری یا سماور) دم بکشد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی