[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

۴ ستاره در راه استقلال، روزنامه شیراز نوین

به نظر می‌رسد که استقلالی‌ها از سهمیه 6 بازیکن خارجی خود به طور کامل می‌خواهند استفاده کنند.
به گزارش فوتبال 360، استقلال شب گذشته در زمینه مدیریت به سامان رسید و بعد از برگزاری چندین جلسه، سرانجام در جلسه هیئت‌مدیره باشگاه استقلال، انتخاب علی خطیر به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی آبی‌ها نهایی شد تا بعد از 72 ساعت بلاتکلیفی، جانشین حجت کریمی انتخاب شود. خطیر در حالی پذیرفته که به استقلال بازگردد که او در این تیم تجربه فعالیت در قامت معاون اجرایی را دارد، اما حالا در مسئولیتی متفاوت، سرپرستی مدیرعاملی باشگاه استقلال برعهده علی خطیر است.
استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه کم‌فروغ ظاهر شده‌اند و با وجود طرح گزینه‌های مختلف تنها توانسته‌اند با مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان به توافق برسند؛ آن‌هم در شرایطی که جواد نکونام برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای فعالیت استقلال در بازار تابستانه انجام داده بود، اما گزینه‌های مورد نظر او از جمله عارف آقاسی و رضا اسدی به تیم‌های دیگر پیوستند و گفته می‌شود که سامان فلاح هم در مسیر پیوستن به تیم دیگری قرار دارد و همین مسئله باعث شده تا سرمربی استقلال به سراغ استفاده از سهمیه بازیکنان خارجی برود.
جواد نکونام در همان روزهای نخست که مسئولیت هدایت تیم استقلال را برعهده گرفت، یکی از خواسته‌هایش حفظ محمد محبی و مهدی قایدی بود، اما آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که زوج بوشهری از حداقل شانس برای ادامه همکاری با استقلال برخوردار هستند؛ به‌ طوری که گفته می‌شود مدیران باشگاه سانتاکلارا پرتغال برای فروش محمد محبی با مسئولان باشگاه روستوف به توافق رسیده‌اند و در زمینه فروش مهدی قایدی هم مدیران باشگاه شباب‌الاهلی با مسئولان باشگاه الاتحاد کلبا توافق کرده‌اند!
*هافبک و وینگر خارجی در راه استقلال
نکونام با توجه به ناتوانی مدیران پیشین باشگاه در زمینه حفظ محمد محبی و مهدی قایدی، تغییر استراتژی داده و فهرست بازیکنان موردنیاز خود را به‌روز رسانی کرده است. هر تیم طبق قوانین جدید می‌تواند از (1+5) بازیکن خارجی در فهرست خود بهره ببرد که در این میان نکته مهم، جذب بازیکنان لژیونر است که طبق قوانین جدید که اتفاقاً با پیگیری‌های علی خطیر، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال که پیشتر در نقش مشاور رئیس فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کرد، مصوب شده، یک سهمیه خارجی برای هر تیم محسوب می‌شود.
کوین یامگا، تنها بازیکن خارجی حاضر در فهرست استقلال است که این ستاره فرانسوی هم در زمینه عدم دریافت مطالبات خود به مدیران باشگاه اخطار داده و مهرداد محمدی هم با توجه به سابقه حضورش در السیلیه قطر، جزو سهمیه بازیکنان خارجی استقلال در حال حاضر محسوب می‌شود. نکونام با توجه به 4 سهمیه جذب بازیکن خارجی، به دنبال آن است که از این سهمیه‌ها استفاده کند و اولین گزینه مورد نظر سرمربی استقلال، امیرحسین حسین‌زاده، وینگر سابق آبی‌پوشان پایتخت است که در حال حاضر عضو تیم شارلروای بلژیک است اما گفته می‌شود که جواد نکونام شخصاً با مدیران باشگاه بلژیکی مذاکراتی را داشته است.
سرمربی استقلال در کنار برنامه‌ریزی برای جذب امیرحسین حسین‌زاده، به دنبال ترمیم خط هافبک استقلال است و در شرایطی که مهرداد محمدی و کوین یامگا، گزینه‌های در دسترس سرمربی استقلال برای حضور در پست وینگر هستند، گفته می‌شود که جواد نکونام امید به جذب روبرتو تورس دارد؛ هافبکی که در تیم فولاد خوزستان شاگرد نکونام بود و حالا سرمربی استقلال با او طی روزهای گذشته مذاکره کرده تا بتواند تورس را برای حضور در استقلال متقاعد کند.
*نکونام برای دفاع و حمله هم بازیکن خارجی می‌خواهد
استقلال در پست دفاع میانی در حال حاضر به جز آرمین سهرابیان هیچ بازیکنی را در اختیار ندارد؛ آن‌هم در شرایطی که هنوز قرارداد محمدحسین مرادمند تمدید نشده و مدیران پیشین استقلال اعلام کردند که عارف غلامی در فهرست آبی‌ها برای فصل جدید حضور نخواهد داشت. در شرایطی‌که نکونام خواستار تمدید قرارداد مرادمند شده و امید دارد که غلامی هم به فهرست تیمش بازگردد، سرمربی استقلال مشغول بررسی شرایط یک مدافع اسپانیایی است و در صورت عدم بازگشت عارف غلامی، احتمال جذب این مدافع وجود دارد.
جواد نکونام برای تقویت خط حمله استقلال هم به دنبال جذب بازیکن خارجی است؛ آن‌هم در حالی‌که بازیکنانی مانند سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی این روزها در تمرینات استقلال شرکت می‌کنند، اما گفته می‌شود که نکونام در کنار جذب محمدحسین اسلامی برای تقویت خط حمله آبی‌ها، به دنبال یک مهاجم تمام‌کننده خارجی است و در صورت جذب اسلامی و مهاجم خارجی، نام شهباززاده و رمضانی در فهرست مازاد استقلال قرار خواهد گرفت و آن‌ها فصل آینده جایی در استقلال نخواهند داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی