[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برگزاری نکوداشت قرآن‌نویس معاصر استاد محمد نعمتی ، روزنامه شیراز نوین

کاووس رضایی فرماندار ارسنجان و رئیس ستاد برگزاری آیین نکوداشت استاد محمد نعمتی کاتب کلام وحی و قرآن‌نویس معاصر در گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه با برگزاری یک رویداد فرهنگی و مذهبی در ارسنجان فارس اظهار داشت: برپایی مراسم باشکوه بزرگداشت قرآن‌نویس بزرگ ایرانی استاد محمد نعمتی در ارسنجان دیار کاتبان وحی الهی در واقع تکریم و تعظیم شعائر الهی و در مسیر نکوداشت کتاب مقدس قرآن کریم است.
وی گفت: ضمن شکرگزاری به درگاه الهی به جهت بهره‌مندی از فیوضات و برکات کتاب نور، در آیینی معنوی با حضور آیت‌اله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شیراز، دکتر ایمانیه استاندار فارس و جمعی دیگر از مقامات ملی و استانی و میهمانان عالی‌قدر به ویژه ارسنجانی‌های مقیم شیراز به همراه مردم مؤمن و متدین شهرستان ارسنجان از عمری تلاش‌های صادقانه و مخلصانه استاد محمد نعمتی در احیای معارف الهی و نگارش قرآن‌های زیبا و ادعیه فراوان تجلیل می‌گردد.
رضایی افزود: در آیین قدردانی از این هنرمند ملی و چهره نامدار کتابت و خوش‌نویسی معاصر، یاد و نام مشاهیر هنر خط و خوش‌نویسی به ویژه قرآن‌نویسان بزرگ ایرانی برخاسته از دیار علمی و مذهبی ارسنجان نیز گرامی داشته خواهد شد.
فرماندار ارسنجان بیان داشت: شهرستان ارسنجان از جمله شهرستان‌های تاریخی فارس و ایران است که برابر پژوهش‌های موجود و مستندات باستان‌شناسان اروپایی و آسیایی، از حداقل هفت‌هزار سال سابقه سکونت انسان در این سامان برخوردار است و آثار تاریخی موجود در قبل و بعد از اسلام در ارسنجان که به ثبت فهرست آثار ملی ایران رسیده، حکایت از غنای تاریخی و فرهنگی این شهر و شهرستان دارد.
رئیس ستاد برگزاری مراسم نکوداشت استاد نعمتی همچنین خاطرنشان کرد: در دویست سال گذشته کاتبان بزرگ و قرآن‌نویسان نامی از خاندان‌های بزرگ و معروف ارسنجان برخاسته و قرآن‌های نفیس با خطوط عالی نسخ و ثلث و نستعلیق به همراه ادعیه و کتب شعر و... از آنان به یادگار مانده که مفاخری ملی و مشهور همچون ملا محمد شفیع اشرف الکتاب و ملا محمد حسین افتخار الکتاب و ملا علی عسکر ارسنجانی و دیگرانی از این خاندان و... از جمله آنها هستند.
وی در پایان یادآور شد: به همین منظور و به جهت قدردانی از تلاش‌های ارزنده استاد نعمتی در وادی هنر و مذهب و فرهنگ، بنا داریم تا در روز چهارشنبه همین هفته یعنی 21/4/1402 از ساعت 16:30 در شهر قرآنی ارسنجان و در تالار اجتماعات ارشاد اسلامی این شهر مراسم نکوداشت آن استاد عزیز و فرهیخته را برگزار کنیم و از همه همشهریان و دوستداران قران و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای حضور در این محفل معنوی دعوت به عمل می‌آید.
گفتنی است ارسنجان در ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار داشته و به جهت تعدد خوش‌نویسان و قرآن‌نویسان مشهور در سده‌های اخیر و فراوانی قرآن‌های خطی و دست‌نویس و دیگر آثار ماندگار برجای‌مانده از آنها از سوی بسیاری از مؤثران وادی هنر به پایتخت کتابت ایران نام‌گذاری شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی