[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تولید کمپوست از زباله ، روزنامه شیراز نوین

محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تولید کمپوست از زباله را راهکاری برای حفظ محیط‌زیست و پاک‌سازی طبیعت دانست و اظهار داشت: با تولید کمپوست در سایت‌های دفن زباله حجم زباله‌های روزانه‌ کمتر شده و از این طریق به حفظ محیط‌زیست کمک قابل‌توجهی می‌شود. اغلب سایت‌های دفن زباله در استان فارس قابلیت تولید کمپوست را دارند و در این زمینه باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.
به گزارش روابط‌عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس، رضایی کوچی در دومین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان فارس به بررسی موضوع ایجاد سایت‌های پردازش پسماندهای ویژه و راه‌اندازی سایت تولید کمپوست رامجرد شهرستان مرودشت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سایت تولید کمپوست رامجرد شهرستان مرودشت یکی از اولویت‌هایی است که دنبال می‌شود. محصولات پلاستیکی باید در سایت‌های دفن زباله از مبدأ بازیافت شوند. این محصولات از مواد سمی خطرناکی ساخته شده‌اند که نه‌تنها به محیط‌زیست آسیب می‌زند، بلکه بر سلامتی انسان هم تأثیرات منفی بسیار زیادی دارد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس نیز در این نشست با بیان اینکه ۹۷ درصد از بیمارستان‌های استان فارس به سیستم بی‌خطرسازی پسماند مجهزند، اظهار داشت: محیط‌زیست راه‌اندازی دستگاه‌های اتوکلاو در سایر بیمارستان‌ها را نیز با دقت و حساسیت دنبال می‌کند. اکنون زباله‌های بیمارستانی در مراکز درمانی و بیمارستانی استان بی‌خطرسازی می‌شود و سپس تحویل مأموران جمع‌آوری زباله شهری می‌شوند. 
عطا پورشیرزاد تصریح کرد: اکنون نسبت به سایر کلان‌شهرها در موقعیت بهتری قرار داریم، اما باید پیش‌بینی کرد که در آینده چه مسائل و مشکلاتی ممکن است دامن‌گیر مردم شود. حتما باید آینده‌پژوهی و افق‌نگری‌هایی در حوزه‌های پسماند، حمل و نقل، ترافیک شهری، گسترش جمعیت، زیرساخت‌های شهری و بحث تغییر اقلیم انجام شود تا باز هم استان فارس در تمام حوزه‌ها سرآمد باشد.
پورشیرزاد یادآور شد: زمین پاک، نیاز همه نسل‌ها و حفاظت از محیط‌زیست وظیفه‌ای همگانی و عمومی است. در این میان فرهنگ‌سازی و آموزش می‌تواند دو اصل مهم در حفظ محیط‌زیست پیرامون ما باشد. عدم آگاهی مردم از اوضاع کنونی زمین شاید مهم‌ترین عامل افزایش آلودگی‌های محیط‌زیستی و تخریب سرزمین است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی