[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نمایشگاه مد و پوشاک ایرانی اسلامی در شیراز برپا شد، روزنامه شیراز نوین

نمایشگاه پوشاک مد و لباس ایرانی اسلامی به همت سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز در آغازین روز هفته حجاب و عفاف آغاز به کار کرد. 
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز دوشنبه ۱۹ تیرماه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران بیان کرد: به مناسبت هفته حجاب و عفاف، اولین نمایشگاه تولیدات کارگاه‌های اشتغال تحت حمایت قرارگاه احمد بن موسی(ع) در شیراز برگزار شد.
سرهنگ مجید علی‌پور ادامه داد: هدف از ایجاد این نمایشگاه که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده، این است که طراحی مد و لباس است که هم پوشش اسلامی و هم جلوه ایرانی را به نمایش بگذارد.
او با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های امروز در حوزه حجاب و عفاف سطح جامعه، تأمین و تهیه لباس مناسب برای بانوان است، عنوان کرد: ایجاد ظرفیت برای طراحی و تولید لباس باکیفیت، جنس، و ظرافت زنانه در راستای فرهنگ ایرانی اسلامی از اهداف برگزاری اینگونه نمایشگاه‌هاست.
علی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: طراحی لباس زیبا برای یک بانوی ایرانی و مناسب با شأنیت اسلامی، با هزینه اندک از دیگر اهدافی است که در برپایی این‌ نمایشگاه مدنظر قرار گرفته است.
او اضافه کرد: در شهر شیراز در طول سال‌های گذشته بیش از ۱۳۰ کارگاه اشتغال راه‌اندازی شده که بیش از نیمی از آن تولیدات لباس ایرانی اسلامی است. فرمانده سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز با بیان اینکه رویکرد ما این است که کارگاه‌های تولیدی پوشاکمان، پوشاکی مناسب جامعه ایرانی اسلامی تحویل دهد، ادامه داد: نمایشگاه حاضر صرفاً از ظرفیت ناحیه بقیه الله(عج) شیراز راه‌اندازی شده که از روز ۱۸ تا پایان روز ۲۳ تیرماه هر روز از ۸ صبح تا ۸ شب پذیرای خانواده‌های شیرازی است.
علی‌پور گفت: در این نمایشگاه مراجعه‌کنندگان هم می‌توانند از محصولاتی که وجود دارد خریداری کنند و هم در صورتی که مدل خاصی را مدنظر داشته باشند، با متولیان غرفه‌ها هماهنگ کرده و سفارش دهند.
او با اشاره به اینکه در این نمایشگاه حضور دارند، ادامه داد: فعالان حاضر در کارگاه‌های اشتغال بسیج عموماً زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست هستند که برگزاری یک نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات می‌تواند به رونق این کارگاه‌ها کمک کند.
فرمانده سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز با دعوت از رسانه‌ها و دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف شهر برای بازدید از این نمایشگاه، خواستار همکاری شهرداری و دیگر ارگان‌های متولی بحث فرهنگ برای ایجاد یک مرکز دائمی برای عرضه محصولات کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی تحت حمایت بسیج کرد تا با حمایت از این کارگاه‌ها هم به رونق تولید آن‌ها کمک شود و هم ایجاد اشتغال در شهر باشد.
علی‌پور تأکید کرد: همشهریان عزیز با مراجعه به این کارگاه و مقایسه جنس، قیمت و کیفیت تولیدات حاضر در نمایشگاه با بازار با آرامش خاطر خرید خوبی را تجربه کنند.
فرمانده سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز با تأکید بر اینکه مدیران کارگاه‌های تولید پوشاک تحت حمایت بسیج عموماً افراد صاحب نظر در بحث طراحی پوشاک ایرانی و اسلامی هستند، عنوان کرد: در صورت حمایت مسئولان شهری برای ایجاد مرکز نمایشگاه دائمی مد و پوشاک اسلامی، آمادگی پوشش این مرکز را داریم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی