[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

این میوه نارس فواید بسیاری برای سلامتی دارد، روزنامه شیراز نوین

کدو سبز خوردنی کم‌کالری و حاوی مقادیر بسیار زیادی مواد مغذی است.
به گزارش بهداشت نیوز، در حالی که اغلب کدو سبز به‌عنوان یک سبزی در نظر گرفته می‌شود، اما از نظر گیاه‌شناسی در واقع یک میوه نارس است و به‌عنوان انواع کدو حلوایی تابستانی، آن را در حالی که هنوز نرسیده، برداشت و مصرف می‌کنند.
کدو حلوایی بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است، اما همچنین برای قرن‌ها جزو غذاهای متنوع بین‌المللی بوده است.
فواید کدو سبز برای سلامتی
کدو سبز سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مهم است. کدو سبز محتوای فیبر بالا و کالری کمی است؛ فیبر نقش مهمی در هضم دارد و ممکن است احتمال ابتلا به انواع مشکلات گوارشی را محدود کند.
در ادامه به برخی از فواید کدو سبز می‌پردازیم:
پیشگیری از سرطان
کدو سبز حاوی زآگزانتین و چندین ترکیب دیگر است که می‌توانند در جلوگیری از استرس اکسیداتیو نقش داشته باشند. این ویژگی به نوبه خود ممکن است احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.
پیشگیری و مدیریت دیابت
کدو سبز سرشار از ویتامین B۶ است؛ تحقیقات نشان می‌دهد که این ویتامین می تواند به تنظیم گلوکز خون کمک کند؛ این ویتامین حتی ممکن است نقش محافظتی در برابر دیابت داشته باشد.
بهبود سلامت چشم
ترکیباتی مانند لوتئین و زآگزانتین با فیلتر کردن طول‌موج‌های نور آبی از سلول‌های چشم محافظت می‌کنند. رژیم غذایی غنی از این ترکیبات ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید یا سایر مشکلات سلامتی مرتبط با چشم را کاهش دهد.
سرشار از مواد مغذی
کدوسبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های متعدد از جمله لوتئین و زآگزانتین است؛ با وجود اینکه کدو سبز حاوی چندین ماده مغذی مهم است، کالری، چربی و قند کمی دارد.
کدو سبز همچنین منبع فوق‌العاده‌ای از فولات، پتاسیم و ویتامین A است.
به گفته متخصصان، در عین حال آلرژی به کدو سبز نیز به طرز شگفت‌آوری شایع است و علائم آلرژی به آن شامل اسهال، حالت تهوع و ... است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی