[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مجاهدت برای عدالت اجتماعی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی-شیرازنوین
نشست خبری مدیران بیمه‌ای و درمان تأمین اجتماعی فارس به مناسبت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد. این مراسم صبح سه‌شنبه ٢٠ تیرماه با حضور مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس، معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی، معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست صمیمانه موارد مهمی نظیر تشریح طرح‌های حمایتی، ضوابط طرح‌های بخشودگی بیمه‌ای، طرح بیمه خانواده ایرانی، ارتقای آمار بیمه‌شدگان فارس نسبت به میانگین کشوری، افزایش تعداد مستمری‌بگیران، گسترش زیرساخت‌های درمانی در سطح استان و مواردی از این دست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیران ارشد تأمین اجتماعی پاسخ‌گوی پرسش‌های خبرنگاران بودند.
 حمایت از اشتغال با طرح بخشودگی جرائم
در این نشست خبری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس از گسترش خدمات هوشمند در پهنه استان فارس خبر داد.
جلیل مرادی با تبریک اعیاد بزرگ مسلمانان، به طرح‌های حمایتی این سازمان اشاره کرد و افزود: طرح بخشودگی جرائم سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای خرداد تا پایان مردادماه برای کارفرمایانی که مشمول این طرح می‌شوند، اجرایی خواهد شد. او با اشاره به این موضوع که حفظ سطح اشتغال نسبت به اسفندماه 1401 یکی از شرایط اصلی و مهم برخورداری از طرح بخشودگی جرائم است، اظهار داشت: با اقساط 12دوره‌ای امکان استفاده از این طرح به‌صورت کامل برای کارفرمایان میسر خواهد بود. وی همچنین از طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی سخن گفت و افزود: دانشجویان و زنان خانه‌دار می‌توانند برای بهره‌مندی از این طرح به تارنمای تأمین اجتماعی در فضای مجازی مراجعه کرده و در عین حال پاسخ‌گوی پرسش‌های حضوری متقاضیان نیز خواهیم بود. مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی فارس، نرخ بیمه‌ای تعریف شده برای متقاضیان این طرح را ١٢ تا ١٨ درصد اعلام و به خدمات گسترده این سازمان که به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه می‌شود، اشاره کرد و افزود: مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند خدمات را به‌صورت غیرحضوری دریافت کنند. وی با اشاره به این موضوع که افراد تحت پوشش طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی از مزایای درمانی و بازنشستگی برخوردار خواهند شد، اظهار داشت: این طرح برای دانشجویان و زنان خانه‌دار با انعطاف‌پذیری مطلوبی تعریف شده است.
 خدمت‌رسانی در حوزه فضای سایبری
مرادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضع در حوزه ارائه خدمات الکترونیک به پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای دست یافته‌ایم، اظهار داشت: در قالب طرح سی هفتاد تعداد زیادی از خدمات حضوری بر بستر فضای مجازی قابل ارائه و خدمت‌رسانی شده است. مرادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کارگاه‌های خصوصی بالای ٥٠ نفر مشمول بازرسی نمی‌شوند، گفت: به منظور جلوگیری از فرار بیمه‌ای کارگاه‌های خصوصی، شناسایی افراد شاغل بیمه‌نشده در دستور کار قرار گرفته است.
 رشد مستمری بگیران در پهنه فارس
او با اشاره به این موضوع که تعداد بازنشستگان 242هزار و سیصد مستمری‌بگیر است، اظهار داشت: از نظر تعداد بیمه‌شدگان در استان فارس روند به رشدی داشته‌ایم و در سطح استان بیش از 828هزار بیمه‌شده اصلی را تحت پوشش داریم که با احتساب افراد تبعی به رقمی بالغ بر 2میلیون نفر می‌رسد که نیمی از جمعیت استان را پوشش می‌دهد. همجنین تعداد کارگاه‌های فعال تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان فارس به 73144 عدد می‌رسد و تعداد 68019 کارگاه نیمه‌فعال در استان به سر می‌برند.
مرادی همچنین با بیان اینکه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند وضعیت استحقاق درمان خود را استعلام کنند، گفت: هر بیمه‌شده می‌تواند با تلفن همراه خود کد #۱۴۲۰*۴* را شماره‌گیری و وضعیت استحقاق درمان خود را استعلام کند. وی در بخش پایانی سخنانش از رسانه‌ها خواست که خدمات تأمین اجتماعی را برای جامعه تشریح کرده و در حوزه جهاد تبیین مشارکت پررنگی داشته باشند.
 حمایت تأمین اجتماعی از بیماران خاص
معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان فارس از تلاش برای به‌روزرسانی پرداخت‌ها به افراد و سازمان‌های طرف قرارداد خبر داد. بهرام‌ کریم‌آقایی با تأکید بر این موضوع که اعتبار مالی دفترچه‌های سازمان تأمین اجتماعی کم نیست و با افزایش تعرفه‌های درمانی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: تا دی ماه سال گذشته تمام مطالبات مراکز دانشگاهی پرداخت شده و مطالبات داروخانه دانشگاهی را تا اردیبهشت ماه امسال تسویه کرده‌ایم.
وی با ارائه آمار و ارقامی در این حوزه گفت: بیش از ٤٤٠٠ پزشک، داروخانه، پاراکلینیک، درمانگاه و بیمارستان طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در فارس هستند و این در حالی است که در سال گذشته ۲٤٥٠میلیارد تومان به این مراکز پرداخت شده که نسبت به سال ١٤٠٠ حدود ٢٤٤ درصد رشد داشته است. او بخش عمده‌ای از این رشد را مربوط به تأخیر پرداخت‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: چتر حمایتی بیمه تأمین اجتماعی برای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج که هزینه‌های دارو و درمان آنها بیش از ده‌هامیلیون تومان است، گسترش یافته است.
 زیرساخت‌های درمانی در مسیر سازندگی
در ادامه این نشست خبری، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس از تداوم روند سازندگی دومین بیمارستان این سازمان در کلان‌شهر شیراز خبر داد. صادق جلیلی با بیان اینکه درمان برای افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به صورت مستقیم و غیرمستقیم دنبال می‌شود، گفت: در استان فارس علاوه بر بیمارستان شهید بهشتی، ٢٢ مرکز سرپایی ملکی متعلق به این سازمان وجود دارد که تعرفه درمان در آنها بیش از ٩٠ درصد رایگان است. وی با بیان اینکه در سال گذشته چهارمیلیون و ٤٠٠هزار نفر مراجعه سرپایی و ٢٢هزار مورد بستری در این ٢٣ مرکز ثبت شده است، افزود: بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی ملاصدرا در محور حسینی الهاشمی نیز که فاز نخست آن در مرحله اسکلت به اتمام رسیده است، طبق برنامه زمان‌بندی دوساله وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و با بهره‌گیری از بخش‌های تخصصی و فوق‌‌تخصصی آن، بخش عمده‌ای از مشکلات درمان افراد تحت ‌پوشش سازمان حل خواهد شد.
 نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی
او همچنین با بیان اینکه درمانگاه در دست ساخت شهرستان فیروزآباد با ٨٤٠میلیارد تومان به پایان رسیده است، عنوان کرد: این درمانگاه در سفر هیئت دولت به استان فارس مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: درمانگاه اقلید نیز در حال اتمام طراحی و آغاز عملیات ساخت است. جلیلی ادامه داد: از آنجا که نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و امکان اینکه درمان مستقیم را بتوانیم به تمام این افراد ارائه کنیم، وجود ندارد، به دنبال توسعه درمان غیرمستقیم از طریق عقد قرارداد با دیگر مراکز درمانی و پاراکلینیکی هستیم. وی در بخش پپایانی سخنانش با تقدیر از مشارکت‌های خیران گفت: با همکاری افراد نیکوکار و عاقبت‌اندیش، زیرساخت‌های درمانی تأمین اجتماعی در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی