[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

استفاده از ربات نگهبان مدرسه در آمریکا، روزنامه شیراز نوین

با توجه به اینکه افزایش موارد تیراندازی در مدارس ایالات متحده، مسئولان این کشور را مجبور کرده است که در زمینه امنیت خلاقیت به خرج دهند، اکنون گزارش شده است که مدرسه‌ای در ایالات متحده از یک ربات مجهز به هوش مصنوعی به‌عنوان نگهبان امنیتی استفاده می‌کند.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از آی‌ای، در پی افزایش حوادث تیراندازی در مدارس آمریکا، ادارات در زمینه امنیت سعی در بروز خلاقیت دارند و اکنون دبیرستانی در ایالت نیومکزیکو یک برنامه آزمایشی را آغاز کرده است که در آن یک ربات به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در محوطه دانشگاه گشت می‌زند.
این ربات در حال حاضر در دبیرستان سانتافه مستقر شده است و در حال آموزش دیدن است تا فعالیت‌های عادی مدرسه را بیاموزد و افرادی را که در محوطه دانشگاه دیده می‌شوند یا رفتار تهاجمی از خود نشان می‌دهند، شناسایی و نشان‌گذاری کند.
اگر یک تیرانداز خود را نشان دهد یا هر نوع تهدید دیگری رخ دهد، این ربات به تیم امنیتی هشدار می‌دهد. سپس به سمت مهاجم حرکت می‌کند و از او برای کمک به افسران مجری قانون در اتخاذ یک اقدام مناسب تصویربرداری می‌کند و تصاویر را ارسال می‌کند.
این ربات کاملاً مستقل و دارای هفت دوربین است و برای مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف ساخته شده است.
این ربات در حال حاضر مسلح نیست، زیرا این مدرسه تصمیم گرفته است ویژگی‌های تجهیز به سلاح را در طول آزمایش آن غیرفعال کند، اما این قابلیت را دارد که با یک فرد متخاصم مقابله کند و به اعضای تیم امنیتی اجازه دهد تا از طریق سیستم ارتباطی آن با فرد مهاجم تعامل داشته باشند.
ماریو سالبیدرز مدیر اجرایی ایمنی و امنیت مدرسه دولتی سانتافه می‌گوید که این مدرسه در حال بررسی فعال کردن ویژگی مسلح کردن این ربات در آینده است.
گفتنی است که این مدرسه مالک فیلم‌های ربات است و در مورد ذخیره یا عدم ذخیره آن حرف نهایی را می‌زند.
جالب توجه است که این ربات در شرایط اضطراری وقوع حمله به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که اقدامات تهاجمی‌تری مانند نشانه‌گیری پرتوی لیزر به سمت قفسه سینه مهاجم و درخواست از او برای رها کردن سلاح‌های خود انجام دهد.
خوشبختانه تا زمان انتشار این گزارش، این ربات تنها کارگران جدیدی را که در حال ورود به محل ساخت و ساز مدرسه و چند نفری که سعی در باز کردن درهای قفل شده داشتند، شناسایی کرده و خبری از حمله مسلحانه نبوده است.
فیلم‌های ویدئویی که در حال حاضر توسط این ربات جمع‌آوری شده است، اعضای کادر آموزشی مدرسه و دانش‌آموزانی را نشان می‌دهد که برای دوربین‌ها دست تکان می‌دهند. همچنین به نظر نمی‌رسد که حضور این ربات هیچ‌کس را در محوطه مدرسه دچار مشکل کرده باشد.
در ماه مه بود که گزارش شد افرادی که در کشور سوئیس زندگی می‌کنند، یک ربات گشت‌زن را که توسط یک استارتاپ رباتیک به نام Ascento ساخته شده است، مشاهده کرده‌اند و به زودی می‌تواند جای نگهبانان امنیتی انسان را بگیرد. این دستگاه تاکنون با موفقیت به‌عنوان نگهبان شرکت امنیتی سوئیسی Securitas AG عمل کرده و ثابت کرده که بسیار چابک و کارآمد است.
اکنون سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا این فناوری می‌تواند پایان کار نگهبانان انسانی باشد؟

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی