[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه حلوای نارگیل، روزنامه شیراز نوین

حلوای نارگیلی یکی از انواع حلواهای نوین ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای نارگیل در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
نارگیل آسیاب‌شده: ۱ لیوان
آرد سفید: ۱ لیوان
شیر خشک: ۱ لیوان
شکر: ۲ لیوان
گلاب: ۳ لیوان
روغن جامد و مایع جمعاً: ۱ لیوان
زعفران دم‌کرده: ۳ قاشق غذاخوری
پودر هل: ۱ قاشق چای‌خوری

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه حلوای نارگیلی خوش‌مزه و مجلسی ابتدا شکر را به همراه گلاب داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم، سپس به آرامی مواد را هم می‌زنیم تا شکر به طور کامل حل شود.
 مرحله دوم
پس از اینکه شکر حل شد، زعفران دم‌کرده و پودر هل را اضافه می‌کنیم و کمی هم می‌زنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم تا شربت خنک شود. 
در ادامه آرد را با شیر خشک مخلوط می‌کنیم.
 مرحله سوم
حالا مخلوط آرد و شیر خشک را درون یک تابه مناسب الک می‌کنیم و در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی تفت می‌دهیم تا عطر و طعم خامی آرد گرفته شود، سپس روغن را به تابه اضافه می‌کنیم.
 مرحله چهارم
حالا مواد را به صورت مداوم هم می‌زنیم تا رنگشان نسکافه‌ای شود؛ پس از اینکه رنگ مواد نسکافه‌ای شد، پودر نارگیل را به تابه اضافه می‌کنیم و به آرامی مواد را مخلوط می‌کنیم تا کاملاً یک‌دست و منسجم شوند.
 مرحله پنجم
در این مرحله شربت را که از حرارت افتاده است به تابه اضافه می‌کنیم و هم زدن مواد را تا زمانی که حلوا منسجم شود، ادامه می‌دهیم. پس از اینکه حلوا کاملاً منسجم شد و از دیواره‌های تابه فاصله گرفت، آماده است.
 مرحله ششم
این حلوا حالت بسیار لطیفی دارد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم به جای اینکه آن‌را درون ظرف بریزید و تزیین کنید، آن‌را درون قیف با ماسوره دلخواه بریزید، سپس درون ظرف مورد نظر قیف بزنید تا حلوای زیباتری داشته باشید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی