[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برای انتخاب روز فراشبند جامع‌نگری شود ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین، حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی فراشبند در خصوص تعیین یک روز به‌عنوان روز شهرستان فراشبند مطالبی را عنوان کرد و گفت: برای انتخاب روز فراشبند باید هم جنبه فرهنگی و اجتماعی، هم جنبه اقتصادی و گردشگری و هم جنبه سیاسی آن را در نظر گفت تا با برنامه‌ریزی خوب و جامع بتوان برنامه‌های متنوعی در این روز برگزار کرد.
نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فراشبند روز دوشنبه 19 تیرماه 1402 به ریاست حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی، امام جمعه و با حضور روح‌الله انصاری، فرماندار و دیگر اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری فراشبند برگزار گردید.
در این نشست دو موضوع برنامه‌ریزی در خصوص ماه محرم و تعیین یک روز به‌عنوان روز شهرستان فراشبند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی فراشبند در خصوص تعیین یک روز به‌عنوان روز شهرستان فراشبند مطالبی را عنوان کرد و گفت: برای انتخاب روز فراشبند باید هم جنبه فرهنگی و اجتماعی، هم جنبه اقتصادی و گردشگری و هم جنبه سیاسی آن را در نظر گفت تا با برنامه‌ریزی خوب و جامع بتوان برنامه‌های متنوعی در این روز برگزار کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی افزود: ماه محرم دقیقاً ماه امر به معروف و نهی از منکر است، چراکه سیدالشهدا و یارانش به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و به شهادت رسیدند. امر به معروف و نهی ازمنکر وظیفه شرعی همه ماست و اول باید از خودمان شروع کنیم. ماه محرم، ماه ماتم و عزاست و باید شأن و منزلت مجالس رعایت شود و مردم باید بدانند؛ اشک ریختن بر امام حسین(ع) با اشکی که بر مرگ عزیزان ریخته می‌شود خیلی فرق دارد، زیرا اشک ریختن بر امام حسین(ع) روح را صیقل و به انسان معرفت و شناخت می‌دهد.
روح‌الله انصاری، فرماندار و نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فراشبند هم در این جلسه گفت: در خصوص نام‌گذاری یک روز به نام شهرستان باید روزی انتخاب شود که هم تأثیرگذار و هم با ارزش باشد و همچنین در برگزاری برنامه‌های این روز باید از ظرفیت مردم و همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان استفاده شود؛ به ویژه نهاد‌های فرهنگی نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع در این روز اهتمام به خرج دهند.
فرماندار فراشبند، انتخاب یک روز مختص شهرستان و برگزاری برنامه‌های آن روز را فرصتی برای شناساندن و انعکاس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن شهرستان در سطح استان و کشور دانست.
گفتنی است در پایان با بحث و تبادل نظر اعضا، مصوباتی به تصویب رسید و با نظر اعضا روز 15 مهرماه به‌عنوان روز شهرستان فراشبند انتخاب گردید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی