[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چربی‌های شکمی را با این سبزی‌ها مثل کوره آجرپزی ذوب کنید ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش صد آنلاین، کاهش چربی‌های شکم یکی از اهداف لاغری و تناسب اندام محسوب می‌شود. گرچه انجام فعالیت‌های ورزشی در این زمینه تأثیر جدی دارد، اما مصرف بعضی خوراکی‌ها نیز در حفظ تناسب‌اندام مؤثر است. البته گنجاندن این خوراکی‌ها در وعده شام اهمیت بیشتری خواهد داشت، زیرا فعالیت بدنی در زمان خواب شبانه کاهش پیدا می‌کند و قطعاً تغذیه نامناسب زمینه‌ساز چاقی است.
در ادامه همین مطلب، به معرفی مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که مصرف آنها‌ در وعده شبانه می‌تواند در کاهش چربی‌های شکم مؤثر باشد که به ترتیب عبارتند از: 
سبزیجات سبز
سبزیجات سبز مانند کلم‌بروکلی، اسفناج و ... منبع غنی از فیبر‌ها و ریزمغذی‌های ضروری برای بدن هستند. این سبزیجات کالری بالایی ندارند و از همین‌رو برای شام مناسب هستند. سبزیجات سبز حاوی ترکیباتی هستند که در کاهش التهابات بدن که با تجمع چربی در شکم همراه است، نقش دارند. ویتامین‌ها و املاح مختلف نیز دیگر مزیت مصرف سبزیجات سبز هستند و مصرف آنها به افزایش احساس سیری و پرهیز از پرخوری کمک می‌کند.
منابع پروتئینی کم‌چرب
منابع پروتئینی کم‌چرب برای تغذیه صحیح و متعادل ضروری هستند و می‌توانند در کاهش چربی‌های شکم مؤثر باشند. سینه مرغ و ماهی جزو این گروه از مواد غذایی محسوب می‌شوند که کالری کمتری دارند، اما از نظر ریزمغذی‌ها، غنی هستند. این نوع منابع پروتئینی در افزایش متابولیسم نقش دارند که به سوخت‌وساز سریع‌تر چربی‌ها کمک می‌کند. گنجاندن پروتئین‌های کم‌چرب در وعده شام هم به‌دلیل احساس سیری مانع از پرخوری می‌شوند. 
دانه‌های سبوس‌دار
دانه‌های سبوس‌دار مانند برنج قهوه‌ای، کینوآ و جودوسر سرشار از فیبر و ریزمغذی‌های مختلف هستند که انتخاب خوبی برای شام خواهند بود. این دانه‌ها سرشار از کربوهیدرات‌های کامل هستند که روند هضم آهسته‌ای دارند و انرژی را برای مدت طولانی تامین می‌کنند. از همین‌رو، مصرف این دانه‌ها مانع از گرسنگی نیمه‌شب شده و به سوخت‌وساز چربی‌های شکم کمک می‌کند. البته دانه‌های سبوس‌دار سرشار از فیبر‌ها هستند که روند هضم را تنظیم کرده، در سلامت سیستم گوارش نقش دارند و به کاهش التهابات بدن نیز کمک می‌کنند.
چربی‌های سالم
برخلاف تصور، برای کاهش وزن دلیلی به حذف همه چربی‌ها نیست و مصرف منابع چربی‌های سالم به سوخت‌وساز چربی‌های جمع‌شده در بدن کمک می‌کند. گردو و انواع مغزها، آووکادو و روغن‌های گیاهی از جمله این چربی‌ها هستند که در تنظیم هورمون‌های گرسنگی و حفظ احساس سیری طولانی نقش دارند. مصرف این خوراکی‌ها نیز در کاهش التهابات، بهبود سلامت عمومی و افزایش احساس سیری مؤثر هستند.
خوراکی‌های ممنوعه
علاوه بر اهمیت گنجاندن خوراکی‌های سالم در وعده شام، مصرف بعضی از مواد غذایی نیز زمینه‌ساز تجمع چربی در بدن می‌شود. خوراکی‌های سرشار از چربی‌های اشباع، غلات تصفیه‌شده، فست‌فودها، تنقلات شیرین و نوشیدنی‌های گازدار باید به حداقل ممکن برسند. مصرف مداوم این خوراکی‌ها به‌تدریج زمینه‌ساز افزایش وزن و تجمع چربی در بافت شکم می‌شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی