[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

برای کاهش وزن هر روز این کار را تکرار کنید، روزنامه شیراز نوین

مطالعات پژوهشگران نشان می دهد که عمل ساده وزن کردن خود توسط ترازو به طور روزانه برای کاهش وزن مؤثر است. بر این اساس و طبق مطالعه ای که روی ۲۹۶ خانم دانشجو انجام شد، مشخص شد چک کردن دائمی وزن می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد.
به گزارش بهداشت نیوز، مطالعات پژوهشگران نشان می دهد که عمل ساده وزن کردن خود توسط ترازو به طور روزانه برای کاهش وزن مؤثر است. بر این اساس و طبق مطالعه ای که روی ۲۹۶ خانم دانشجو انجام شد، مشخص شد چک کردن دائمی وزن می تواند در کاهش وزن مؤثر باشد.
این مطالعات دو سال به طول انجامیده و گفتنی است هیچیک از زنان حاضر در مطالعه، در هیچ نوع برنامه کاهش وزن ثبت نام نکرده بودند. محققان با بررسی شرایط افراد فوق دریافتند که این تکنیک کمک می‌کند تا کاهش وزن خود را در صورت ترکیب با رژیم غذایی و ورزش دو برابر کنند. نتایج این مطالعات همچنین نشان داد زنانی که حداقل یک دوره روزانه خود توزینی داشتند، کاهش وزن بیشتری را نسبت به سایران تجربه کردند.
دکتر دایان روزنبام، نویسنده اول این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: اگرچه از دست دادن وزن و کاهش شاخص توده بدنی و درصد چربی بدن در افراد مطالعه‌شده در این تحقیق، کم بود، اما این نتایج واقعا قابل‌توجه است، زیرا باید در نظر گرفت که این این زنان بخشی از برنامه کاهش وزن محسوب نشده و در حال گذران عادی زندگی خود بودند. باید اعتراف کنم که ما انتظار نداشتیم که در غیاب مداخله‌های خارجی مرتبط با کاهش وزن، افراد وزن خود را کاهش دهند.
باید توجه داشت که این مطالعه لزوماً نشان نمی‌دهد که وزن کردن دائمی باعث کاهش وزن می‌شود، اما این امکان وجود دارد که رابطه بین خود وزن کردن و وزن به دلیل اجتناب از ترازو در میان افرادی که افزایش وزن را تجربه کرده‌اند، ایجاد شود.
نتایج یک مطالعه دیگر که توسط دکتر پاکانوفسکی انجام شده است نیز نشان می‌دهد که وزن کردن روزانه با کاهش ۱۰ درصدی وزن بدن در طول سال مرتبط است.
دکتر مگان باترین، یکی از اعضای این تیم مطالعاتی درباره پدیده فوق، گفت: وزن کردن منظم خود می‌تواند انگیزه شما را برای انجام رفتارهای غذایی سالم و ورزش ایجاد کند، زیرا شواهدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که نشان می‌دهد این رفتارها در کاهش وزن یا جلوگیری از افزایش آن مؤثر هستند.
محققان معتقدند اگر شما افزایش وزن را روی ترازو مشاهده کردید، این اطلاعات می‌تواند شما را برای ایجاد یک تغییر ترغیب کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی