[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

مخاطب‌شناسی از ویژگی‌های مبلغ است، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه به ویژگی‌های مبلغ تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مخاطب‌شناسی، زمان‌شناسی، خوش‌بیانی، خوش‌سلیقگی، باسواد بودن و باانگیزه بودن از ویژگی‌های یک مبلغ تأثیرگذار است. به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در همایش شمیم حسینی و طلایه‌داران تبلیغ در شیراز، گفت: انگیزه، اولین عاملی است که در انتشار مفهوم مؤثر است؛ هر عزیزی که می‌خواهد مطلبی را ارائه دهد، باید از انگیزه کافی برخوردار باشد.
وی، نکته دوم و قابل توجه در تبلیغ را داشتن سواد عنوان کرد و اظهار داشت: باسواد بودن در تبلیغ معارف دینی بسیار اثر دارد. توانایی پاسخ به شبهات موجود، توانایی تفکیک موضوعات و سایر موارد مطرح شده در جامعه امروزی، نیازمند داشتن دانش بالا و گسترده بودن دامنه اطلاعات است.
نماینده عالی دولت در فارس، آگاه بودن به شرایط زمان، مکان و مخاطب را سومین نکته قابل توجه در حوزه تبلیغ دانست و گفت: برای مُبلغ اهمیت دارد مخاطب چه فردی است و چگونه می‌تواند با او ارتباط برقرار کند تا با اقتضای زمان و مکان، نسبت به انتقال مفهوم اقدام نماید.
وی، خوش‌بیان بودن و سلیقه داشتن را از دیگر ویژگی‌های مبلغِ تراز انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: خوب سخن گفتن و سخن خوب گفتن از ویژگی‌های برجسته مبلغان دین اسلام است که می‌بایست در جامعه فعلی نیز موردتوجه مبلغان قرار گیرد. همچنین موردپسند قرار گرفتن فعالیت مبلغان برای مخاطب، جز با بهره‌گیری از سلایق جذاب و فکرهای نو میسر نمی‌شود.
استاندار فارس با بیان اینکه بیشترین وقف‌های استان مربوط به تبلیغ نهضت حسینی است، اذعان داشت: موقوفات فراوانی، در زمینه‌های مختلف و به نام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) وجود دارد که می‌بایست از آنها در مسیر تبلیغ دین بهره برد؛ احیای موقوفات، گره بسیاری از مشکلات فرهنگی، عقیدتی و اجتماعی را باز می‌کند. وی در انتها به مسئله موقوفات عمران مساجد نیز اشاره کرد و افزود: با حل شدن این موضوع، امیدواریم پشتوانه خوبی برای مباحث تبلیغی ایجاد شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی