[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

مسئول اهلیتش باید از اهلیت قرآن باشد، روزنامه شیراز نوین

آیین نکوداشت از نیم قرن خدمات دینی و فرهنگی کاتب کلام وحی الهی، استاد محمد نعمتی در ارسنجان زادگاه پدری وی برپا شد. در این مراسم که با حضور استاندار فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اعضای انجمن خوشنویسان و جمعی از مسئولان محلی و مردم شهرستان ارسنجان در تالار اجتماعات ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد، سخنرانان بر ارزش و اهمیت هنر خط و کتابت در اسلام و خاستگاه مکتب خوشنویسی در فارس و به ویژه درباره پیشینه قرآن‌نویسی در ارسنجان صحبت کردند و بر ترویج معارف قرآنی تأکید داشتند. تجلیل و تقدیر از استاد محمد نعمتی و مراسمی نمادین از سوی نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان ارسنجان پایان‌بخش این مراسم بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، استاد نعمتی در این مراسم گفت: همان‌گونه که حضرت حافظ علیه الرحمه هم فرموده‌اند «هرچه کردم همه از دولت قرآن کردم.» نعمتی افزود: من رسانه و تبلیغاتی نداشتم همچنانکه مولا علی(ع)، اول کاتب کلام الهی دستگاه رسانه‌ای در اختیار نداشتند، شهرت بنده و اگر محبوبیتی هست همه از اعجاز قرآن و همراهی با دوستداران قرآن بوده و هست. کاتب کلام وحی و قرآن‌نویس معاصر اظهار داشت: وام‌دار مهر و محبت همه شما مردم ارسنجان و استاندار فارس و مجموعه مسئولانی هستم که در این محفل حضور یافتند؛ محفل و مجلسی که در حقیقت بزرگداشت قرآن و معارف الهی و تکریم اهل بیت(ع) است.
خوشنویس برجسته و کاتب کلام الهی در نیم قرن گذشته تاکنون افزود: مسئولان استان و کشور همه اهلند و اهلیت مهم است، زیرا اهل بیت(ع) اهل قرآن و با قران مأنوس بوده‌اند و مسئول در نظام اسلامی اهلیتش باید از اهلیت قران و اهل بیت(ع) باشد.
این قرآن‌نویس برجسته کشورمان تصریح کرد: ماحصل کار و عمر من با قرآن و نگارش آیات کلام وحی بوده و گذشته از آن کارم را با عشق و با سوز دل و از سر سوز و گداز انجام داده و با آثار قرانی خود و شاگردان تذهیب‌کارم معامله مادی نکرده‌ام.
چهره نامدار خطوط ثلث و نسخ در ایران افزود: عده‌ای خیلی خوب و خوش می‌نویسند، اما باید در کنار خوش نوشتن و زیبا نوشتن دو قاعده مهم «شأن» و «صفا» را در خطوطشان رعایت کنند. خط، میراث گرانبهای اسلام و مولا علی(ع) است و اسلام بودکه به مسلمانان هنر شعر و خط را هدیه داد و شماها که امروز اینجا آمده‌اید به احترام قرآن و به احترام کلام خدا آمده‌اید نه به احترام من. کار من از صبح تا شب و از شب تا صبح نگارش قرآن جز برای خدا نبوده و معتقد بوده‌ام که با قرآن خواندن و قرآن نوشتن خدا با ما سخن می‌گوید، در حالی که در نماز خواندنمان ما با خدا سخن می‌گوییم.
رئیس مرکز فرهنگی و حسینیه نور هدایت بیان داشت: زندگانی همه ما باید قرآنی شود و پیامبر(ص) فرموده‌اند که «هرگاه در زندگی به مشکل برخوردید یا مشکلات بر شما مسلط شدند به قرآن پناه آورید، زیرا قرآن راهگشای امور شماست.» 
موؤسس انجمن قرآن‌نگاران ایران خاطر نشان کرد: قرآن، باطل‌السحر همه ساحران و جادوگران و شکننده گردن همه گردنشکشان در طول تاریخ است و امیدوارم قرآن در بین مردم رواجی بیش از این داشته باشد.
نعمتی در پایان درخواست کرد: از همگان به ویژه از جمله استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مسئولان ارسنجان می‌خواهم همت کنند و به تکمیل پروژه نصفه‌نیمه مقبره رهاشده خوشنویسان ارسنجان بپردازند.
تجلیل و تقدیر از استاد محمد نعمتی و مراسمی نمادین از سوی نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان ارسنجان پایان‌بخش این مراسم بود. ارسنجان دیار خوشنویسان و پایتخت کتابت ایران در ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی شیراز از شهرهای قرآنی کشور می‌باشد و استاد محمد نعمتی، چهره نامدار خوشنویسی معاصر ایران متولد ۱۳۲۳ فرزند عالم دینی و قاری نابینای قرآن کریم، ملا محمدرحیم ارسنجانی(ره) از مدرسان مدرسه علمیه چهارصد ساله سعیدیه ارسنجان است. وی آخرین چهره از نسل قدیم ثلث‌نویسان و نسخ‌نویسان ایرانی است. وی با قدردانی از همت والا و تلاش مجموعه مسئولان استانی و شهرستان در برپایی مراسم تجلیل از خود اظهار داشت: آن ذره که به حساب نیاید منم و بنده خودم را لایق این محفل باشکوه نمی‌دانم و می‌دانم که هرچه هست از لطف خدا و قرآن است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی