[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

ضرورت نظارت ویژه بر مسابقات دسته‌های پایین، روزنامه شیراز نوین

نظارت بر لیگ‌های پایین به خصوص لیگ‌های دو و سه نیاز به بازنگری و تمهیدات بیشتری از سوی فدراسیون دارد. لیگ‌هایی که معمولاً قضاوت داورها تحت تأثیر  فشار و جو سنگین کادر فنی تیم‌ها و هواداران آنها قرار می‌گیرد. هرچند اعتراض به داوری در تمام فوتبال ایران چه در لیگ برتر و چه در لیگ‌های پایین‌تر نهادینه و مرسوم‌شده است، ولی در دسته‌های پایین‌تر، اوضاع به مراتب بدتر است.
 بعضاً در جریان بازی‌های لیگ ‌سه شاهد بوده‌ایم که به خاطر یک سوت اشتباه داور، برای دقایق طولانی در بازی وقفه ایجاد می‌شود و چنان فشاری روی داوران ایجاد می‌شود که با از بین بردن تمرکز داور، زمینه‌ساز اشتباهات دیگری از سوی آنها و متشنج شدن جو ورزشگاه و مسابقه هم می‌شود.
در خیلی بازی‌ها فشار به داوری جزو تاکتیک‌های خارج زمین کادرهای فنی است! آنها می‌خواهند داور را به هر طریقی که شده تحت تأثیر بگذارند و عملاً تا حدود زیادی هم موفق به اجرای این تاکتیک ناعادلانه هستند.‌ داورهای جوانی که علی‌رغم شایستگی‌های زیاد، با فشار از سوی نیمکت‌ها و بازیکنان درون زمین تمرکز خود را از دست می‌دهند و سعی می‌کنند به‌جای قضاوت عادلانه، کدخدامنشی پیشه کنند و محتاطانه سوت بزنند. بنابراین ممکن است در این میان، حق تیم‌های شایسته هم ضایع شود. علاوه بر این معضل، در لیگ‌های پایین‌تر شاهد نظارت‌های ضعیف از سوی فدراسیون هم هستیم. ناظرها معمولاً توانایی کنترل نیمکت‌ها و کادر فنی تیم‌های همیشه معترض  را ندارند و حتی شاهد حضور افراد غیرمرتبط و بدون مجوز در اطراف زمین مسابقه هم هستیم که این مسئله نیز باعث ایجاد تشنج و به هم ریختن جو مسابقه می شود. شاید اگر فدارسیون نظارت خود را بیشتر و دقیق‌تر انجام ‌دهد و جرائم و تنبیهات انضباطی لازم را برای افراد متخلف، چه کادر فنی و چه بازیکنان خاطی در نظر بگیرد، هم شاهد قضاوت‌های بهتری از سوی داورهای جوان خواهیم بود و هم‌  مسابقات با  نظم بیشتری  برگزار می‌شود و در نتیجه، اعتراضات کمتری هم‌ نسبت به قضاوت‌ها انجام‌ خواهد گرفت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی