[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قدرشناسی درسی آموزنده برای نسل جوان است ، روزنامه شیراز نوین

آیین نکوداشت هنرمندان ذیل سفر هفت بحر هنر با محوریت و مقصد استان گیلان همراه با برگزاری طرح میلاد و گرامیداشت جمعی از اهالی فرهنگ و هنر این خطه از کشور با حضور مسئولان صندوق اعتباری هنر و جمعی از هنرمندان شاخص و نامدار کشور ازجمله علی نصیریان در تالار مرکزی شهر رشت برگزار شد.
به گزارش شیراز نوین به‌نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی صندوق اعتباری هنر، در ادامه طرح تکریم و نکوداشت جایگاه، شأن و منزلت اصحاب فرهنگ و هنرکشور، صندوق اعتباری هنر با عنایت به سیاستگذاری و افق‌های ترسیم‌شده خود در راستای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر، آیین نکوداشت نامداران استان گیلان را با هدف ارج نهادن به تلاش‌ها و مجاهدت فرهنگی و هنری این قشر فرهیخته، برگزار کرد.
استاد علی نصیریان در مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر استان گیلان با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت: زمانی که با بنده برای حضور در این رویداد بزرگ تماس گرفتند با ذوق و شوق برای قدردانی از کسانی آمدم که چون شمع فروزان می‌سوزند تا انرژی و ایده و فکرشان را به مردم منتقل کنند.
این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون ،تکریم و تجلیل از هنرمندان و نامداران را کاری شایسته و پسندیده عنوان کرد و افزود: این اقدام صندوق اعتباری هنر در واقع تکریم از انسان‌هایی است که عمری را در راه خدمت به کشور و مردم با زبان هنر سپری کرده‌اند.
نصیریان در ادامه همچنین قدرشناسی از هنرمندان شاخص و پیشکسوت را درسی آموزنده برای نسل جوان هنرمند برشمرد و تصریح کرد: با این اقدام صندوق هنر نسل جوان متوجه خواهد شد که قدردانی برای کار و زحمات آنها وجود دارد؛ هرچند قدرشناس اصلی هنرمندان مردم هستند که هنر و خلاقیت آنان را می‌بینند و ارزش‌گذاری می کنند، اما نهادهای فرهنگی هم باید جزو وظایف خودشان بدانند که از این قشر تجلیل کنند.
به گفته وی، خود هنرمند نیز وقتی که خلاقیتش نمود می‌کند و توسط مردم دیده می‌شود، آنگاه برایش لذت‌بخش می‌شود.
نصیریان در ادامه هنر و هنرمند را شناسنامه و هویت یک ملت دانست و گفت: انسان است که هنر را می‌آفریند و هنر بنیان زیبای فرهنگ و تمدن است و سوابق درخشان آنها نیز با معیار هنر شناخته می‌شود. این هنرمند نامداران کشور با اشاره به حضور جمع کثیری از هنرمندان شاخص و نامدار در استان گیلان، این مهم را نشانگر وجود فرهنگ و تمدن بالای هنری در این خطه برشمرد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی