[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

هدف جلوگیری از سو ءاستفاده‌های‌ شخصی است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
مسئولان اداره کل ورزش جوانان استان فارس اعتقاد دارند که طرح به مناقصه گذاشتن اماکن ورزشی که مورد انتقاد برخی از اهالی ورزش و اصحاب رسانه قرار گرفته بود اگر درست و اصولی اجرا شود، منجر به جلوگیری از سوءاستفاده‌های شخصی از این اماکن خواهد شد. 
در پی مطلبی انتقادی که چندی پیش در روزنامه شیرازنوین منتشر شد، متولیان ورزش فارس بلافاصله واکنش نشان داده و در صدد پاسخ‌گویی برآمدند، اما به دلیل شلوغی برنامه‌ها در تیرماه، این جلسه کمی به تأخیر افتاد.  
در نهایت نشست تخصصی آسیب‌شناسی واگذاری اماکن ورزشی استان فارس، دیروز ۲۶ تیرماه در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد و مسائلی که در مطلب انتقادی به آن پرداخته شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
هرچند در پایان این نشست به دلیل کمبود وقت و همچنین انحراف از بحث اصلی، مسئله واگذاری‌ها به طور کامل شفاف‌سازی نشد، اما مسائل خوبی مطرح شد و مسئولان این قول را هم دادند که چنین نشست‌هایی از این پس به طور مداوم برگزار شود تا کلیه مسائل به طور شفاف بیان و برای بهبود وضعیت، چاره‌اندیشی شود.  
در ادامه بخشی از صحبت‌های سرپرست ورزش فارس در این نشست را به نقل از روابط عمومی این اداره کل می‌خوانیم:
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، در این نشست که با حضور محمدمهدی سرفراز شکوهی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، علی‌رضا امینازاده، سرپرست معاونت توسعه ورزش، بیژن احمدپور، مسئول دبیرخانه کمیسیون ماده 5 الحاقی 2(ماده 88)و جمعی از خبرنگاران ورزشی برگزار شد، آسیب‌شناسی واگذاری اماکن ورزشی استان فارس به بخش خصوصی و هیئت‌های ورزشی موضوع این نشست تخصصی بود.  
در ابتدای این دیدار محمدمهدی سرفراز شکوهی با تقدیر از زحمات و نظرات و انتقادات اصحاب رسانه گفت: در اداره کل ورزش و جوانان فارس بر روی اصحاب رسانه باز است و پذیرای انتقادات نظرات سازنده خبرنگاران دغدغه‌مند ورزش فارس هستیم.  
وی در ادامه با تشریح وظایف کمیسیون ماده 5 الحاقی 2(ماده 88) در خصوص واگذاری اماکن ورزشی اظهار داشت: متأسفانه در گذشته با عدم واگذاری و نظارت کافی بر این روند اماکنی در سطح استان با مشکلاتی نظیر سوءاستفاده‌های شخصی، عدم استفاده تخصصی رشته‌های ورزشی و بعضاً بلا استفاده ماندن مواجه شده است. سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، تفویض اختیار در خصوص برخی موارد قانونی ماده 5 الحاقی 2(ماده 88) به ادارات کل استان‌ها را نقطه روشن و آغازگر روند تازه‌ای در واگذاری این اماکن برشمرد و گفت: با ابلاغ بخشنامه‌ها اختیارات اداره کل ورزش و جوانان در واگذاری اماکن تخصصی به هیئت‌های مربوطه بر عهده ادارات کل استان گذاشته شده است و با آسیب‌شناسی روندها در سال‌های گذشته و بهره‌گیری از نظرات اصحاب رسانه و تمامی صاحب‌نظران در سال جدید این روند با برنامه‌ای مدون انجام می‌پذیرد. 
شکوهی، افتتاح‌های زودهنگام را از دیگر معضلات اماکن ورزشی استان برشمرد و اظهار داشت: متأسفانه برخی اماکن ورزشی استان نیز به مانند ورزشگاه بزرگ پارس با افتتاح‌های ناقص که  امکان استفاده و بهره‌برداری ندارند، صورت پذیرفته است.
وی تأکید کرد: تا زمانی که مجموعه‌های پارس و سالن ۶۰۰۰ نفری سردار سلیمانی، قابلیت میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی را نداشته باشند به سمت بهره‌برداری از این اماکن نمی‌رویم.
وی  تجمیع بودجه‌ها ورزش و جوانان از منابع مختلف راهگشا دانست و گفت: اگر این بودجه‌ها که از منابع مختلف تأمین می‌شود به صورت واحد به ادارات کل اختصاص یابد برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در خصوص تکمیل پروژه‌های ورزشی انجام خواهد شد. 
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس همچنین با اشاره به میزبانی رقابت‌های فوتبال اظهار داشت: بازسازی مجموعه حافظیه به اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان نیاز دارد و با توجه به وضعیت چمن، این مجموعه تا مهرماه می‌تواند میزبان رقابت‌های لیگ دسته یک باشد و پس از آن تاریخ ورزشگاه شهید دستغیب که  چمن آن تعویض شده و استاندارد برگزاری مسابقات دسته یک را کسب کرده، آماده میزبانی این رقابت‌هاست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی