[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تجلیل از افتخارآفرینان هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای استان فارس، روزنامه شیراز نوین

در مراسمی با حضور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس از قهرمانان هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای استان فارس تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان فارس، در مراسمی با حضور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس از قهرمانان هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای استان فارس تجلیل شد.
دکتــر شــکوهی، سرپرســت اداره کل ورزش و جوانــان فارس در مراســم تجلیــل از قهرمانان بیمــاران خاص و پیوند اعضا اظهار داشــت: از آنجا که شــرایط برگزاری رویدادهای ورزشی و مسابقات این قشر از هموطنان تــا حــدودی متفــاوت از ســایر مــردم اســت، مبتلایان بــه ایــن بیماری‌ها به دلیل اینکه انــگ بیماری به آنان نچســبد رغبت کمی برای حضور در رخدادها دارند، لذا توســعه ورزش در این بخش شتاب چندان مناسبی ندارد.
وی افزود: اگرچه شــمار بیماران خــاص و پیوند اعضا کم نیست، اما در عمل خیلی کمتر از آمار کلی به ورزش همگانی و حرفه‌ای می‌پردازند که این چالشی را به وجود آورده است.
شــکوهی اضافه کرد: ورزش راهــکار مناســبی بــرای کنترل بیماری و جلوگیری از تشــدید آن محســوب می‌شــود و ایــن موضــوع باید بیش از گذشــته در بیــن بیماران خاص و پیوند اعضا فرهنگ‌ســازی شــود، بــرای مثال دیابت از جمله رشــته‌هــای زیرمجموعه این هیئت با ورزش مداوم قابل کنترل خواهد بود.
شــکوهی نســبت به دیگر مشــکلات ایــن گروه از ورزشــکاران اشــاره کــرد و گفــت: خانــواده‌هــای ایــن بیمــاران بــه دلیــل شناســایی نشــدن بیمــاری فرزندانشــان و اینکــه ورزش عاملــی بــرای افزایــش مشکلات آنها نشود، تمایلی به تشویق فرزندان به ورزش کردن ندارند در صورتی که ورزش کردن نه تنها در بیمــاری‌های آنان اثر منفــی ندارد، بلکه در افزایش روحیه و همچنین درمان آنان مؤثر است.
وی بــه مشــکل دیگــری در جــذب جامعــه هــدف در رشته‌های فعال این هیئت ورزشی اشاره و اظهار کرد: افراد به دلیل ترس از پس زدن عضو پیوندی و ایجاد شــرایط خطرنــاک بــرای بیمــاران خاص به ســمت این رشــته حرکت نمی‌کنند و این در حالی اســت که انجام فعالیــت‌هــای ورزشــی کیفیــت زندگــی را در بیــن علاقه‌مندان افزایش داده و تأثیرگذار می‌باشد.
شــکوهی به بیمــاران خــاص و افرادی کــه پیوند اعضا داشــته‌انــد، ایــن نویــد را داد کــه انجام فعالیــت‌های ورزشــی امیــد بــه زندگــی و همچنیــن بهبــودی قابــل‌قبولی را در افراد مشتاق و پیگیر به وجود آورده است که انجام آزمایشات مستمر آن را به اثبات می‌رساند.
وی تصریح کرد: هدف ما این است که این ورزشکاران هم در سطح ملی و فراملی ظاهر شوند و هم بیماران خاص با پرداختن به ورزش ســامت و بهبود بیماری خود را تضمین کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی